"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

5.5.06

ديدار رئيس کميته سياست خارجی پارلمان آلمان از ايران

يک نماينده سرشناس پارلمان آلمان که رياست کميته سياست خارجی بوندس تاگ (پارلمان آلمان فدرال) را به عهده دارد، سه شنبه ۲ مه گفتگوهايی را با مقامهای ايرانی در تهران انجام ميدهد.


آلمان



روبرشت پولنز، پيش از سفر خود به تهران سخنرانی های تند رئيس جمهوری ايران را افزاری برای انحراف افکار عمومی و دارای مصرف داخلی ناميده، گفت: آقای احمدی نژاد موفق نشد وعده های خود را در مورد اصلاحات اجتماعی، اقتصادی و مبارزه با فساد مالی در کشورش عملی کند.

ديدار روپرشت پولنز رئيس کميته سياست خارجی پارلمان آلمان يا بوندس تاگ، که از سياستمداران سرشناس حزب دمکرات مسيحی به رهبری آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است، از مدتی پيش تدارک ديده شده بود. محافل آلمان برای اين ديدار اهميت زيادی قائل هستند.

آقای پولنز، يک هفته پيش از رفتن به تهران سفری به واشنگتن داشت و با بلند پايگان کنگره آمريکا و دولتمردان اين کشور از جمله خانم رايس وزير خارجه آمريکا درباره مشکلات و امکانات برخورد با ايران صحبت کرد.

او که از ديرباز با ايران در ارتباط بوده و از کارشناسان امور ايران بشمار ميرود راه حل اختلاف برنامه اتمی ايران را همچنان ادامه گفتگوهای ديپلماتيک می داند و معتقد است که روش آقای احمدی نژاد معطوف به امور داخلی است و نبايد به آن بهای زيادی داد.

هدف اعلام شده رئيس کميته سياست خارجی پارلمان آلمان از سفر به ايران و گفتگو با مقام های آن کشور بررسی و ارزيابی امکانات و فرصت های حل اختلاف ايران و غرب در رابطه با برنامه اتمی ايران است ولی انتقادهای او از رئيس جمهوری ايران پيش از انجام سفرش، توجه ناظران روابط ايران و آلمان را جلب کرده است.

"سرپوش بر مشکلات داخلی"

آقای پولنز در مصاحبه ای که با راديو شمال آلمان انجام داد، گفت قصد محمود احمدی نژاد از سخنان تند، منحرف ساختن افکار عمومی از مشکلات سياست داخلی است.

او افزود که رئيس جمهور ايران با مبالغه و بزرگ کردن خطر حمله نظامی به ايران، در واقع ملت خود را به وحشت مي اندازد.

اين نماينده پارلمان آلمان اضافه کرد که آقای احمدی نژاد در جريان مبارزات انتخاباتی خود وعده انجا م اصلاحات اقتصادی، اجتماعی و همچنين مبارزه با فساد مالی و رشوه خواری را داده بود ولی عملا نشانه ای از تحقق اين وعده ها به چشم نمی خورد. به گفته او موضوع برنامه اتمی هم در واقع برای سرپوش نهادن بر ضعف های داخلی است.

آقای پولنز گفت قيمت نفت هم زمينه مناسبی است برای سخنوری رئيس جمهوری ايران. او به هموطنانش می گويد: هر دلار افزايش در هر بشکه نفت، برای تهران روزانه ۲ ميليون و نيم دلار افزايش درآمد به همراه دارد.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  02:10


Comments: Post a Comment