"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

2.5.06

گفت و گوی امير قطر با رهبران جمهوری اسلامی در تهران


شيخ محمد بن خليفه آل ثانی، امير قطر که برای ديداری دو روزه به تهران سفر کرده است، روز دوشنبه اول ماه می، با آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ديدار و گفت و گو کرد.



مراسم استقبال رسمی از امير قطر در تهران



خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، گزارش داده که امير قطر در مدت اقامت خود در تهران، در خصوص مسايل منطقه ای، گسترش روابط دو جانبه، مساله عراق و فلسطين و شرايط بين المللی با مقامات جمهوری اسلامی گفت و گو می کند.

آيت‌ الله خامنه ‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ديدار امير قطر با تاكيد بر لزوم ارتباط و همكاری بيش از پيش كشورهای اسلامي با يكديگر، گفت ايران و قطر بايد همكاری های خود را بيش از گذشته گسترش دهند؛ زيرا نزديكی دولت‌های منطقه به نفع روابط دوجانبه و به نفع منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

وی نفت و گاز منطقه را شيشه عمر تمدن صنعتی دنيای غرب دانست و گفت غربی ‌ها با استفاده از منابع طبيعی مسلمانان به پيشرفت علمی دست يافته و اكنون اين قدرت علمی را وسيله ‌ای برای سلطه و فشار بر دولت‌های اسلامی قرار داده‌اند.

در همين حال گزارش شده که محمود احمدی نژاد و شيخ حمد بن خليفه آل ثانی، در جريان مذاکرات خود با تاكيد بر نقش مهم استحكام روابط كشورهای حاشيه‌ خليج فارس، بر حفظ و ارتقای امنيت، آرامش و صلح منطقه و گسترش روزافزون روابط دو كشور در همه‌ زمينه‌ها تاكيد كردند.

آقای احمدی نژاد در عين حال گفت حضور نيروهای بيگانه موجب التهاب و نا امنی منطقه است و برای تامين صلح پايدار، آنها بايد هرچه سريع تر منطقه را ترک كنند.

قرار است در جريان اين سفر، اسناد موافقتنامه گمرگی، يادداشت‌های تفاهم جهانگردی، شيلات، موسسات استاندارد، همكاری اتاق های بازرگانی، برنامه اجرايی راديو و تلويزيون، پروتكل الحاقی موافقتنامه همكاری در زمينه خدمات هوايی، توافقنامه تاسيس شورای مشترک بازرگانی ميان اتاق های بازرگاني و يادداشت تفاهم پنجمين نشست كميسيون مشترک، مورد بحث وتبادل نظر نهايی قرار گرفته و به امضای رييس جمهوری اسلامی و امير قطر برسد.

پنجمين اجلاس كميسيون مشترک همكاری های ايران و قطر از روز شنبه گذشته در تهران به رياست وزيران امور خارجه دو كشور آغاز شده بود.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  12:34


Comments: Post a Comment