"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

18.4.06

پاپ برای حل بحران هسته ای ايران دعا کرد



پاپ بنديکت، رهبر کاتوليک های جهان، در اولين پيام خود به مناسبت عيد پاک از رهبران جهان خواسته است تا راه حلی آبرومند برای رفع بحران هسته ای ايران بيابند و از ايجاد کشور فلسطين که به معنای واقعی مستقل است، حمايت کنند.



پاپ بنديکت، رهبر کاتوليک های جهان



رهبر کاتوليک های جهان در ادامه نطق خود، که در برابر ده ها هزار زائر عيد پاک در ميدان سن پتر واتيکان ايراد می کرد و از طريق شبکه های ماهواره ای در سراسر جهان پخش می شد، از نگرانی ها خود در مورد نقاط ناآرام جهان، به ويژه خاورميانه، آفريقا و آمريکای لاتين سخن گفت.

پاپ بنديکت شانزدهم در اشاره ای روشن به بن بست در بحران اتمی ايران، دعا کرد که راه حلی آبرومند برای همه طرفين در اين روند به دست بيايد.

وی که اميدوار است سال آينده از اسرائيل ديدن کند با رد اظهارات اخير محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران، مبنی بر اضمحلال اسرائيل، از حق وجود کشور اسرائيل دفاع کرد.

رهبر کاتوليک های جهان همچنين با قاطعيت از تشکيل کشور مستقل فلسطينی حمايت کرد.

وی در ارتباط با عراق دعا کرد که صلح جايگزين خشونت مصيبت بار در اين کشور شود، خشونتی که به گفته وی "همچنان بی رحمانه قربانی می گيرد."

روشن کردن هزاران شمع

پاپ روز شنبه (16 آوريل) برای اولين بار پس از مرگ ژان پل دوم، هدايت مراسم عشاء ربانی عيد پاک در کليسای جامع واتيکان را برعهده گرفت.

او در اين مراسم شمعی را در حضور هزاران زائر روشن کرد. پس از آن زائران با استفاده از شعله اين شمع، هزاران شمع ديگر را روشن کردند.

ماه آوريل امسال پانصدمين ساگرد آغاز بنای کليسای بازيليک واتيکان است. جايی که گفته می شود، سن پتر، اولين پاپ، دفن شده است.

پاپ ژان پل دوم، رهبر سابق کاتوليک های جهان، مصادف با موعد عيد پاک سال گذشته در بستر بيماری بود و با فاصله يک هفته از اين مراسم درگذشت.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  08:15


Comments: Post a Comment