"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

28.4.06

احمدی نژاد قطعنامه احتمالی عليه ايران را بی اثر خواند

رييس جمهوری ايران تصميم های احتمالی جامعه بين المللی عليه اين کشور را بی اهميت قلمداد کرده و رييس مجمع تشخيص مصلحت عليه اقدام غرب در مورد ايران هشدار داده است.

احمدی نژاد



به گزارش خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - آقای احمدی نژاد، که به شهرستان خرمدره سفر کرده، در سخنانی در روز جمعه، 28 آوريل، با اشاره به احتمال صدور قطعنامه های تنبيهی عليه جمهوری اسلامی گفت که "آنان که می خواهند با اين روش ها جلوی حق ملت ايران را بگيرند بدانند اين مردم برای اينگونه بخشنامه ها و قطعنامه ها تره هم خرد نخواهد کرد."

وی گفت "دشمنان تصور می کنند با تبليغات، جوسازی، فضاسازی های کاذب، تهديد سياسی و تحريم کالاهای مصرفی بنجل می توانند ملت ما را از ادامه راه افتخار آميزشان منصرف کنند."

شورای امنيت سازمان ملل متحد در روز 29 مارس گذشته با صدور بيانيه ای خواستار آن شد که ايران تمامی فعاليت های مرتبط با غنی سازی اورانيوم را متوقف کند و به تلاش برای اعتماد سازی در سطح بين المللی مبادرت ورزد و از آژانس بين المللی خواست تا ظرف سی روز در مورد نحوه عمل ايران به اين خواست ها گزارشی در اختيار شورا قرار دهد.

جمهوری اسلامی اين بيانيه و همچنين قطعنامه های قبلی شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی حاوی درخواست های مشابه را نپذيرفته و اخيرا توليد مقاديری اورانيوم غنی شده را در تاسيسات داخلی اعلام کرده است.

آقای احمدی نژاد، که پيش از اين نيز بر ادامه برنامه های هسته ای ايران تاکيد داشته و غنی سازی اورانيوم را باعث گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در سطح جهانی دانسته، در سخنان خود در روز جمعه گفت "دسترسی به انرژی صلح آميز هسته ای نخستين گام ملت ايران برای فتح قله های پيشرفت است."

وی "برخی از قدرت ها" را به انباشتن سلاح های کشتار جمعی متهم کرد و گفت که "اين قدرت ها می خواهند فناوری هسته ای در انحصار خودشان باشد تا بر اساس اين فناروی حکمرانی کنند اما آنان در مورد ملت ايران اشتباه می کنند."

رييس جمهوری ايران تاکيد کرد که اين کشور حاضر به کنار گذاشتن برنامه هسته ای و صرفنظر کردن از فناوری اتمی نيست و خطاب به مخالفان اين برنامه ها گفت "اگر اين فناوری چيز بدی است، شما هم کنار بگذاريد و اگر چيز خوبی است، چرا نبايد ملت های ديگر داشته باشند؟"

هشدار رفسنجانی

همچنين، اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمهوری اسلامی در باره اقدامات احتمالی عليه ايران هشدار داده است.

کشورهای غربی خواستار آن هستند که در صورت خودداری ايران از عمل به بيانيه شورای امنيت و قطعنامه های شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی، شورای امنيت به اقدامات شديدتری شامل صدور قطعنامه های لازم الاجرا عليه ايران مبادرت ورزد.



هاشمی رفسنجانی



به گزارش خبرگزاری ايرنا، آقای رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران خطاب به کشورهای غربی و آمريکا گفت "احتياط کنيد و مواظب باشيد و به عواقب اقدام خود بيانديشيد."

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران افزود "به جد تاکيد می کنم که خودتان، ما و منطقه را به زخمت نيندازيد و از اقدامی که برای ديگران دردسر درست می کند بپرهيزيد."

آقای رفسنجانی با اشاره به گزارش مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی در باره ايران که قرار است روز جمعه به شورای امنيت ارسال شود، گفت که اين گزارش مبنای تصميمات است.

وی توقف برنامه های هسته ای ايران را رد کرد و گفت "مگر می شود فرمان داد که جريان علمی در ايران متوقف شود" و افزود که هيچکس نمی تواند دانش بومی را متوقف کند.

مقامات جمهوری اسلامی تاکيد داشته اند که برنامه های هسته ای صلح آميز خود، از جمله دستيابی به فناوری توليد اورانيوم غنی شده را با اتکا به تحقيقات داخلی دنبال کرده اند.

آقای رفسنجانی گفت که در خلال بيست و پنج سال گذشته، صدها دانشمند در اين زمينه فعاليت داشته اند و اکنون نمی توان جلوی آن را گرفت.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  15:26


Comments: Post a Comment