"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

25.4.06

حمله لفظی شيمون پرز به رييس جمهوری ايران


شيمون پرز، نخست وزير اسبق اسرائيل ضمن حمله لفظی شديد به محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، او را با آدولف هيتلر، رهبر آلمان نازی، مقايسه کرده است.


لخ کازينسکی رييس جمهوری لهستان و شيمون پرز



روز سه شنبه، 25 آوريل، آقای پرز که در مراسم بزرگداشت قربانيان اردوگاه های مرگ آلمان نازی در لهستان شرکت داشت، در سخنانی گفت که هنگام ظهور هيتلر، جهانيان اظهارات يهود ستيزانه او را جدی نگرفتند و زمينه بروز جنگ دوم جهانی و کشتار يهوديان را فراهم کردند و هشدار داد که نبايد همين اشتباه در مورد رييس جمهوری ايران نيز تکرار شود.

آقای پرز که در مراسم بزرگداشت قربانيان آلمان نازی در شهر کراکو در لهستان سخن می گفت با اشاره به سخنان رييس جمهوری ايران در مورد اسرائيل، وی را متهم کرد که خواستار نابودی ملت يهود شده است.

وی گفت که هيتلر برای از ميان بردن يهوديان به ساختن اردوگاه های مرگ مبادرت ورزيد و رييس جمهوری ايران را متهم کرد که برای همين منظور در صدد دستيابی به بمب اتمی در پوشش فعاليت های صلح آميز هسته ای است.

آقای احمدی نژاد در سخنانی در گذشته خواستار محو اسرائيل از نقشه جهان شده و ايجاد اين کشور پس از جنگ دوم جهانی را ناشی از اقدام غرب در جبران بدرفتاری با يهوديان خوانده بود که هزينه آن بر فلسطينيان تحميل شده است.

وی در مصاحبه ای در روز دوشنبه همين هفته نيز مساله فلسطين را ناشی از "يهود ستيزی" غرب در گذشته توصيف کرد.

آقای پرز در راس هياتی از اسرائيل در مراسم موسوم به "راهپيمايی برای زنده ها" در لهستان شرکت می کند که از اردوگاه آشويتز آغاز می شود و تا اردوگاه مرگ برکنائو ادامه می يابد.

شيمون پرز در سال 1923 در لهستان متولد شد و در سال 1934 همراه خانواده خود به فلسطين مهاجرت کرد و پس از تاسيس کشور اسرائيل، به فعاليت های سياسی روی آورد.

وی سه بار نخست وزير و بارها عضو هيات دولت اسرائيل بوده و در سال 1994، همراه با اسحاق رابين، نخست وزير وقت اسرائيل، و ياسر عرفات، رهبر فقيد فلسطينيان، به دليل امضای تفاهم نامه اسلو بين اسرائيل و فلسطينيان به طور مشترک به دريافت جايزه صلح نوبل نايل شد.

آقای پرز از اعضای قديمی حزب چپگرای کارگر و زمانی رهبر حزب بود اما پس از جدايی آريل شارون، نخست وزير سابق اسرائيل، از حزب راستگرای ليکود و تشکيل حزب کديما، به اين حزب پيوست.

در انتخابات ماه مارس در اسرائيل، شيمون پرز به عنوان عضو حزب کديما به پارلمان راه يافت و در حال حاضر از رهبران کديما محسوب می شود.

RASTAXIZ - Latest Iran and World News
Afshin Irani

Afshin Irani  ||  12:21


Comments: Post a Comment