"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

23.4.06

فرمانده پليس تهران: پليس با مساله حجاب کاری ندارد


همزمان با آغاز دور تازه ای از آنچه در جمهوری اسلامی برخورد با "بی حجابی و بد حجابی" خوانده می شود، مرتضی طلايی فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ تاکيد کرده است که پليس با مساله حجاب کاری ندارد.



بی حجابی و بد حجابی



آقای طلايی گفته است هدف از راه اندازی گشت های ارشاد پليس، ارتقای امنيت اجتماعی است و پليس به هيچ وجه وارد حوزه خصوصی مردم نمی شود.

اين سخنان در حالی بيان شده که پيشتر از فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ نقل شده بود که پليس با زنانی که به گفته وی شلوار کوتاه، مانتوهای تنگ و رنگی و روسری های کوتاه و نازک می پوشند، برخورد خواهد کرد.

با اين حال، آقای طلايی انتساب چنين سخنانی به خود را تکذيب کرده و گفته است به عنوان فرمانده نيروی انتظامی به جامعه اطمينان میدهد که پليس نه تنها به دنبال برخورد با جامعه نيست، بلکه تنها هدفش ارتقاء سلامتی و امنيت جامعه است و ماموران نيز در اين راستا، بدون عصبانيت و با دوستی و حفط احترام و شخصيت افراد عمل می کنند.

در هفته گذشته، به دنبال برپايی تجمعی در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به آنچه گسترش بدحجابی و بی حجابی در جامعه خوانده شد، مقامات حکومتی و انتظامی بر ضرورت انجام اقدامات جدی تر برای رعايت حجاب و شئونات اسلامی تاکيد کردند.

قرار بود اين اقدامات که از جمله شامل برخورد با کسانی که در معابر عمومی و پارک ها سگ به همراه دارند نيز می شود، از اول ارديبهشت ماه انجام گيرد، اما بعدا اعلام شد که يکصد مامور مرد و يکصد مامور زن عمليات گشت زنی خود را از روز شنبه آغاز خواهند کرد.

با وجود اين و همزمان با آغاز کار مامورانی که از آنها به عنوان ماموران گشت های ارشاد ياد شده، فرمانده پليس تهران تاکيد کرده که ماموريت اين گشت ها، يک ماموريت عمومی است و آنها به هيچ عنوان نبايد وارد حوزه خصوصی مردم شوند.

چنين اظهاراتی، که در پی تاکيدات روزهای اخير مبنی بر برخورد قاطع با مردان و زنانی که بی حجاب يا بدحجاب قلمداد می شوند عنوان شده، می تواند به منظور تلطيف فضای عمومی و گسترش آرامش روانی در جامعه صورت گرفته باشد.

در سال های اخير، همواره همزمان با آغاز فصل گرما، بحث حجاب و برخورد با بی حجابی از سوی مراجع مذهبی، نيروی انتظامی، بسيج و نيروهای مذهبی و متشرع بالا گرفته، اما پس از اندکی، از شدت سختگيری ها کاسته شده است.

در واقع برخورد با جمعيت جوانی که پوشش و رفتارش چندان با الگوهای مورد نظر در جمهوری اسلامی تناسبی ندارد، چندان کم هزينه به نظر نمی رسد.

در شرايطی که مقامات برای مقابله با حوادث آتی بر سر پرونده هسته ای بر همبستگی ملی تاکيد می کنند، افزايش سختگيری ها می تواند نتايجی نادلخواه به همراه داشه باشد.

با وجود اين، مشکل اصلی دولت محمود احمدی نژاد اين است که همزمان بايد انتظارات طيفی از هواداران خود را برآورده سازد که توقع دارند دولت جديد، به عنوان دولتی انقلابی و پايبند به شرع، احکام اسلامی به ويژه در زمينه مسايلی همچون حجاب را به طور گسترده در جامعه جاری سازد.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  21:15


Comments: Post a Comment