"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

20.4.06

علیرغم اعتراض آمریکا و اسرائیل روسیه اعلام کرد که تجهیزات نظامی تور ام یک را به ایران تحویل می دهد




TOR M1




رئیس ستاد نیروهای مشترک روسیه اعلام کرد روسیه به تعهدات خود در تحویل سلاح وتجهیزات نظامی به ایران پایبند است. ژنرال یوری بالیوفسکی گفت تحویل تجهیزات نظامی به ایران از جمله پدافند در برنامه همکاری های دو کشور وجود دارد. ارزش این قرارداد 700 میلیون دلار است. آمریکا و اسرائیل بدلیل اینکه این سلاح ها توازن قوا را در منطقه بهم می زنند به این اقدام روسیه معترض اند. مجموعه پدافند TOR M1 از سیستمهای نسل پنجم بشمار می رود که با میزان دقت بالا توانایی هدف قراردادن انواع موشکهای بالدار و هواپیما و هلیکوپتر را دارد.

ژنرال یوری بالیوفسکی به خبرنگاران گفت نمی توانم بگویم این سلاحها فردا یا پس فردا به ایران تحویل خواهد شد اما با اطمینان می گویم روسیه سلاح ها را به ایران تحویل خواهد داد. در همین حال میخائیل دیمیتروف رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه اعلام کرد این کشور به تعهد خود در تحویل مجموعه پدافند هوایی تور ام یک عمل خواهد کرد ودلیلی برای خودداری از انجام این قرارداد وجود ندارد.

ارزش این قرارداد 700 میلیون دلار است. آمریکا و اسرائیل بدلیل اینکه این سلاح ها توازن قوا را در منطقه بهم می زنند به این اقدام روسیه معترض اند. مجموعه پدافند تور ام یک از سیستمهای نسل پنجم بشمار می رود که با میزان دقت بالا توانایی هدف قراردادن انواع موشکهای بالدار و هواپیما و هلیکوپتر را دارد



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  14:52


Comments: Post a Comment