"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

18.4.06

نشست مسکو برای تدارک اجلاس مهم ٢٨ آوريل شورای امنيت درباره ايران


تأسيسات اتمی ايران


ديپلومات های پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد به اتفاق ديپلومات های چند کشور ديگر برای گفتگو پيرامون بن بست مربوط به برنامه اتمی ايران، امروز، سه شنبه، در مسکو جلسه ای تشکيل خواهند داد.

گفتگوهای امروز برنامه اجلاس مهم روز ٢٨ آوريل شورای امنيت را تعيين خواهد کرد که قراراست طی آن گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی در زمينه ميزان تبعيت برنامه اتمی ايران از ضوابط موجود، مورد بررسی قرارگيرد.

شورای امنيت اخيراً به ايران دستورداد غنی سازی اورانيوم را که می تواند برای توليد سلاح های اتمی قابل استفاده باشد، متوقف سازد. اما تهران به جای اجرای دستور، با مباهات اعلام کرده است که در برنامه اتمی خود به پيشرفت هائی نائل آمده است.



احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران



امروز سه شنبه محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران در حين سان ديدن از يک رژه نظامی در تهران گفت هر تجاوزگری از حمله به ايران پشيمان خواهد شد.

آقای احمدی نژاد هفته گذشته اظهار داشت دولت وی دستگاه سانتريفيوژ جديدی را آزمايش کرده است که می تواند اورانيوم را چهار بار سريع تر از دستگاه های قديمی غنی سازد.

کاخ سفيد روز دوشنبه اعلام داشت اگر ثابت شود که اظهارات آقای احمدی نژاد صحت دارد، "اين امر موجبات کمال نگرانی جامعه بين المللی را فراهم خواهد کرد."

آقای احمدی نژاد ميگويد ارتش جمهوری اسلامی يکی از قوی ترين ارتش های جهان است.

پيش از اين نيز در اين ماه دولت ايران مانورهای جنگی در خليج فارس انجام داد و آزمايش چندين سلاح جديد را اعلام کرد. در ميان سلاح های جديد ايران دستگاه های قادر به عبور از رديابی رادار و اژدر های سريع السير و غير قابل رديابی توسط امواج صوتی ذکر شده بودند.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  13:35


Comments: Post a Comment