"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

18.4.06

احمدی نژاد: ارتش بايد همواره مراقب باشد



جلسه کشورهای عضو دايم شورای امنيت و آلمان در باره بحران هسته ای جمهوری اسلامی تشکيل می شود و رييس جمهوری ايران خواستار آمادگی دفاعی ارتش شده است.



احمدی نژاد (چپ) و فيروزآبادی رييس ستاد فرماندهی کل قوا



روز سه شنبه، 18 آوريل - مصادف با 29 فروردين و روز ارتش جمهوری اسلامی - محمود احمدی نژاد در مراسمی که در کنار آرامگاه آيت الله خمينی برگزار شد با تاکيد بر اينکه توانايی ايران تهديدی عليه هيچ کشوری نيست گفت که ارتش بايد آمادگی خود را حفظ کند و به آخرين فناوری روز مجهز باشد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - آقای احمدی نژاد اظهار داشت که ارتش ايران از قوی ترين ارتش های جهان است و افزود که دشمنان می دانند که ارتش، به گفته وی "دست هر متجاوزی را قطع و ننگ پشيمانی را بر پيشانی متجاوزان خواهد نشاند."

وی گفت که ارتش بايد همواره در خدمت صلح و امنيت و آرامش منطقه قرار گيرد و در عين حال، آماده مقابله و سرکوب مهاجمان باشد.

در مراسم روز ارتش يگان های نمونه ارتش ايران از برابر رييس جمهوری رژه رفتند.

سخنان آقای احمدی نژاد در پی تحولات اخير در مساله برنامه هسته ای ايران و گمانه زنی هايی در باره واکنش جامعه جهانی، به خصوص کشورهای غربی، نسبت به اين تحولات اظهار می شود.

'خيال واهی' حمله به ايران و اجلاس مسکو

هفته گذشته، وی اعلام داشت که کارشناسان ايرانی موفق به غنی سازی اورانيوم شده است و انتشار اين خبر گمانه زنی هايی را در مورد پيامدهای شدت گرفتن اين بحران در پی داشته است.



تاسيسات نطن



برخی ناظران احتمال برخورد نظامی ايالات متحده برای متوقف کردن فعاليت های هسته ای ايران را مطرح کرده اند هرچند مقامات آمريکايی چنين اقدامی را مردود دانسته و بر يافتن راه حل غير نظامی از جمله از طريق اعمال فشار توسط شورای امنيت سازمان ملل تاکيد داشته اند.

به گزارش خبرگزاری ايرنا، اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت جمهوری اسلامی که در کويت به سر می برد، نيز در مورد درگيری نظامی اظهار نظر کرده و گفته است که بروز درگيری جديدی در خاورميانه به نفع آمريکا، ايران و کشورهای منطقه نيست و حمله احتمالی آمريکا به ايران را "خيال واهی" توصيف کرده است.

همزمان، قرار است روز سه شنبه، نمايندگان کشورهای عضو دايم شورای امنيت - آمريکا، بريتانيا، چين، روسيه و فرانسه - همراه با نماينده ای از سوی آلمان در مسکو پيرامون بحران هسته ای جمهوری اسلامی مذاکره کنند.

مقامات روسی، که ميزبانی اين اجلاس را برعهده دارند، جزيياتی در مورد محل برگزاری اجلاس يا دستور کار آن انتشار نداده اند اما سخنگوی وزارت خارجه روسيه گفته است که اين کشور تاکيد خواهد ورزيد که راه حلی برای بحران کنونی جز از طريق مذاکره وجود ندارد.

نمايندگی کشورهای شرکت کننده را معاونان وزارت خارجه اين کشورها برعهده دارند و گزارش شده است که قبل از برگزاری جلسه، وزير خارجه روسيه با نماينده چين ملاقات کرده است.

دو کشور روسيه و چين خواستار نرمش بيشتری در حل بحران هسته ای ايران هستند و در مقابل، ايالات متحده اصرار دارد که بايد جامعه بين المللی موضع سختگيرانه تری را اتخاذ کند و ايران را وادار سازد طبق خواست شورای امنيت، فعاليت غنی سازی اورانيوم را متوقف کند.

فعاليتهای بين المللی

در مسکو، غلامرضا انصاری، سفير جمهوری اسلامی در روسيه، در گفتگو با خبرنگاران روسی آمريکا را متهم کرد که عليه ايران جنگ روانی به راه انداخته اما افزود که جمهوری اسلامی برای دفاع از خود در قبال هر حمله احتمالی آمادگی کامل دارد.

جمهوری اسلامی خواستار آن است که پرونده هسته ای اين کشور به جای شورای امنيت سازمان ملل متحد همچنان در آژانس بين المللی انرژی اتمی مورد رسيدگی باشد و آقای انصاری در باره اجلاس مسکو گفت "اميدواريم اين شش کشور بتوانند اعتبار و جايگاه حقوقی آژانس بين المللی انرژی اتمی را به آن باز گردانند."

در خبری ديگر در مورد بحران هسته ای ايران، ايرنا به نقل از قول يک مقام آگاه در هيات مذاکره کننده هسته ای ايران که نام وی را فاش نکرده خبر داده است که معاون مديرکل آژانس انرژی اتمی برای گفتگو با مقامات ايرانی اواخر همين هفته به تهران سفر می کند.

اين خبر از سوی منابع رسمی هنوز تاييد نشده است اما هفته گذشته محمد البرادعی، مدير کل آژانس، از تهران ديدن کرد اما موفق نشد مقامات ايرانی را قانع کند برنامه غنی سازی اورانيوم را به حالت تعليق در آورند.

در تحولی ديگر، معاون وزارت خارجه ژاپن از برگزاری مذاکراتی بين دو کشور در مورد مساله هسته ای جمهوری اسلامی خبر داده است.

به گزارش ايرنا، شوتارو ياچی، معاون وزارت خارجه ژاپن، تاثير بحران هسته ای ايران بر سرمايه گذاری مشترک ژاپن در توسعه ميدان نفتی آزادگان را رد کرد و گفت که اين طرح يک موضوع نفتی است و با مساله هسته ای ايران ارتباطی ندارد.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  10:38


Comments: Post a Comment