"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

18.4.06

درخواست فعالان دانشجويی برای تعليق موقت برنامه اتمی ايران



يکی از گروه های دانشجويی ايران با صدور بيانيه ای از رويه در پيش گرفته شده در مناقشه هسته ای اين کشور انتقاد کرده و خواستار 'تعليق موقت کليه فعاليت های هسته ای' شده است.



تاسيسات هسته ای ايران



در اين بيانيه که در پای آن امضای دفتر تحکيم وحدت ديده می شود، به خطرات ناشی از تحريم يا حمله احتمالی عليه ايران اشاره شده و آمده است: " این مخاطرات در شرایطی کشور را تهدید می کند که مردم ایران هیچ نقش و حضوری در این ماجرا نداشته اند و به مانند همیشه حکومت آنها را غریبه و نامحرم به حساب آورده است."

روزبه رياضی، از اعضای دفتر تحکيم وحدت، در مصاحبه ای با بخش فارسی بی بی سی از آنچه 'سانسور زياد در ايران' ناميده، انتقاد کرده و گفته است در چنين فضايی 'امکان ارايه اطلاعات شفاف و تحليل دقيق از موضوع' وجود ندارد.

اين فعال دانشجويی 'شکل گيری يک حاکميت پاسخگو و دموکراتيک' را لازمه اعتماد سازی هم در جامعه جهانی و هم در داخل ايران دانسته و خواستار شکل گرفتن پروژه هسته ای ايران 'حول يک اجماع بين المللی' شده است.

بيانيه اين گروه دانشجويی ايران و درخواست آنها برای 'تعليق موقت کليه فعاليت های هسته ای' در شرايطی منتشر شده که مقام های بلندپايه اين کشور در روزهای گذشته بر ادامه برنامه های تاکيد کرده و تعليق غنی سازی را مردود دانسته اند.

پس از اعلام رسمی خبر دستيابی ايران به چرخه کامل سوخت هسته ای در هفته گذشته توسط محمود احمدی نژاد، رييس جمهور اين کشور، موج جديدی از انتقادها از سوی آمريکا، کشورهای غربی و حتی روسيه عليه ايران شکل گرفت و ناظران بسياری در رسانه های مختلف جهان نسبت به افزايش خطر حمله احتمالی ايالات متحده به اين کشور هشدار دادند.

در همين حال بيانيه ای که از سوی دانشجويان دفتر تحکيم وحدت منتشر شده رفتار حکومت جمهوری اسلامی را در مواجهه با مناقشه هسته ای ايران 'غیر عقلانی و ستیزه جویانه' خوانده و نتيجه آن را 'اجماع کم سابقه نهاد های بين المللی و قدرت های صاحب قدرت در دنيا' عليه برنامه اتمی ايران دانسته است.

نويسندگان اين بيانيه از مقام های ايرانی خواسته اند ادامه فعاليت های هسته ای 'پس از اعتماد سازی در جامعه جهانی و جلب نظر نهادهای بین المللی مسئول' انجام شود و در اين فاصله از آنچه اين دانشجويان 'رجز خوانی، هماورد طلبی و تحریک' ناميده اند، خودداری شود.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  11:58


Comments: Post a Comment