"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

22.3.06

خامنه ای مذاکره محدود با آمريکا را تاييد کرد



خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، مذاکره ايران و آمريکا در مورد عراق را تاييد کرد و اقدام احتمالی شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران را مردود دانست.



خامنه ای مذاکره محدود با آمريکا را تاييد کرد



رهبر جمهوری اسلامی که روز سه شنبه، 21 مارس، در صحن حرم امام رضا در مشهد سخن می راند، گفت که "مسئولان آمريکايی در داخل و خارج عراق بارها از ايران درخواست مذاکره کردند که مقامات ما اعتنايی نکردند اما با تکرار اين درخواست، مسئولان ايرانی با در نظر گرفتن اين احتمال که شايد مذاکره در باره اوضاع عراق در جلوگيری از نا امنی های فاجعه آفرين آن کشور موثر باشد با انتقال ديدگاه های خود به آمريکا موافقت کردند."

وی در عين حال گفت که مذاکرات با آمريکا تنها در مورد عراق و با هدف کمک به استقرار امنيت در آن کشور صورت می گيرد و افزود در تماس با آمريکاييان، در مورد ساير اختلاف های دو کشور مذاکره ای نخواهد شد.

آيت الله خامنه ای مقام های آمريکايی را به دروغگويی در مورد تقاضای ايران برای مذاکره در باره مسايل گوناگون متهم کرد و افزود که آنان گفته اند که "اين مذاکره به منزله احضار مسئولان ايرانی است" و اين گفته را به شدت محکوم کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در مورد ديدگاه خود در باره عراق گفت "ديدگاه مشخص ما درباره عراق اين است که دولت آمريکا بايد دست از سر اين کشور بردارد."

وی آنچه را که ادعای آمريکا در مورد منزوی بودن ايران می خواند رد کرد و گفت که اگر در جهان اسلام همه پرسی انجام شود، مشخص خواهد شد که آمريکا منزوی است.

آيت الله خامنه ای جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، آريل شارون، که همچنان رسما مقام نخست وزيری اسرائيل را در دست دارد، و صدام حسين و اسلوبودان ميلوشويج، روسای جمهوری پيشين عراق و يوگوسلاوی را در يک رديف قرار داد و آنان را "مجسمه شرارت" توصيف کرد.

آيت الله خامنه ای در سخنرانی خود در مشهد از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، و دولت وی حمايت کرد و گفت که آنان تلاش می کنند در داخل مشکلات مردم را حل و در خارج از کشور نيز عزت و استقلال ملی را حفظ کنند.

سياست های کلی داخلی و خارجی جمهوری اسلامی از سوی رهبر تعيين و تاييد می شود، و اخيرا آيت الله خامنه ای حمايت خود را از برنامه های هسته ای ايران ابراز داشته در حاليکه اين برنامه ها در برخی رسانه های خارجی به عنوان سياست تندروانه دولت آقای احمدی نژاد قلمداد شده بود.

ارجاع به شورای امنيت

رهبر جمهوری اسلامی در اين سخنرانی که برای زايران حرم امام رضا ايراد کرد مجددا سياست هسته ای اين کشور را مورد تاييد قرار داد.

وی با يادآوری آنچه که نياز واقعی ملت ايران به انرژی هسته ای می خواند، گفت که اگر امروز ايران از فناوری هسته ای برخوردار نشود، دهها سال به عقب می رود و در آينده ای نه چندان دور، به دليل نياز به سوخت بايد، به گفته وی، دست نياز به سوی بيگانگان و دشمنان دراز کند.

آيت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد
سياست هسته ای ايران مورد تاييد آيت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد بوده است

آيت الله خامنه ای گفت که همه کشورها به انرژی هسته ای روی می آورند و افزود "ما نيز تاکيد می کنيم فناوری هسته ای و چرخه سوخت هسته ای حق مسلم ملت ايران است و ملت ما، بنده و هيچ مسئولی به هيچ قيمتی زير بار حرف زور آمريکا نمی رويم."

رهبر جمهوری اسلامی گفت که ايران هيچ تصميمی را که مبتنی بر متوقف ساختن برنامه هسته ای ايران باشد نمی پذيرد و تاکيد کرد که اين برنامه صلح آميز و برای پيشرفت کشور لازم است.

وی با اشاره به بررسی موضوع فعاليت هسته ای ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد، يادآور شد که در زمان جنگ ايران و عراق، در حاليکه عراق بخشی از خاک ايران را در اشغال داشت، شورای امنيت با صدور قطعنامه خواستار برقراری آتش بس شد و افزود که اين درخواست مغاير مصالح بود و جمهوری اسلامی آن را نپذيرفت.

وی گفت که "هروقت ديگری نيز که شورای امنيت خلاف مصالح ما تصميم بگيرد، آن را نمی پذيريم."

وی آنچه را که تهديد آمريکا در مورد تحريم جمهوری اسلامی می خواند يادآور شد و گفت که "مگر ملت ايران تا به حال تحريم نبوده است که او را از تحريم می ترسانيد؟ ملت ما همه پيشرفت علمی و پزشکی، نظامی و صنعتی خود را در اوضاعی به دست آورده که شما او را تحريم کرده بوديد لذا اين ملت بزرگ را از تحريم نترسانيد."

در حال حاضر، اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد موضوع برنامه هسته ای ايران را در دست بررسی دارند و در مورد پيش نويس بيانيه ای حاوی درخواست از ايران برای توقف تمامی برنامه های غنی سازی اورانيوم، تصويب نهايی پروتکل الحاقی به پيمان منع گسترش تسليحات هسته ای - ان پی تی - و همکاری نزديک با آژانس بين المللی انرژی اتمی مذاکره می کنند.

مقامات ايرانی تاکيد داشته اند که غنی سازی اورانيوم به منظور دستيبابی به چرخه سوخت نيروگاه های اتمی را حق مسلم خود می دانند و با توقف دايم و کامل اين فعاليت موافقت نخواهند کرد.

شورای امنيت سازمان ملل متحد از حق صدور قطعنامه های تنبيهی، از جمله وضع تحريم های بين المللی عليه کشورهای امضا کننده پيمان برخوردار است که به نظر اعضای شورا تعهدات خود در چارچوب ان پی تی را زير پا گذاشته اند.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  11:08


Comments: Post a Comment