"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

13.3.06

عدم شرکت وزير فرهنگ بريتانيا در جلسات کابينه درباره ايران



از گزارش هايی که اخيرا در بريتانيا انتشار يافته چنين بر می آيد که تسا جوول، وزير فرهنگ اين کشور از سال ۲۰۰۳ به بعد در مذاکرات کابينه بريتانيا درباره ايران، شرکت نداشته است.



خانم جوول سه سال بود که از مذاکرات کابينه بريتانيا درباره ايران کنار گذاشته شده بود



کنار گذاشتن تسا جوول، از اين مذاکرات بدليل کيفيت کار ديويد ميلز، همسر وی بوده است که گفته می شود سعی کرده بود از سمت تسا جوول در کابينه تونی بلر نخست وزير بريتانيا برای فروش هواپيمای جت مسافربری به ايران در سال ۲۰۰۳ استفاده کند.

گفته می شود که ديويد ميلز در آنموقع برای فروش هواپيمای جت به ايران نامه ای به يک مقام بلند پايه وزارت خارجه بريتانيا نوشته و نظرش در اينباره را جويا شده بود. نوشتن اين نامه موجب انتقاد از اين شد که ديويد ميلز قصد دارد از موقعيت همسرش برای منافع مالی خود سوء استفاده کند.

سخنگوی وزارت فرهنگ، رسانه ها و ورزش بريتانيا گفت خانم جوول داوطلب شده بود که اطلاعاتی در اين باره بدهد و در مورد اينکه تضاد منافعی وجود ندارد اطمينان خاطر داده بود. تحريم صادراتی ايران توسط آمريکا سبب شد که اين معامله انجام نشود.

خانم جوول در هفته های اخير به دليل ارتباطش با فعاليت های مالی شوهرش مورد انتقاد قرار گرفته بود. روز جمعه ۱۱ مارس، دادستان های ايتاليايی، دررابطه با اين ادعا که ديويد ميلز، از سيلويو برلوسکونی، نخست وزير ايتاليا ۳۴۴ هزار پوند رشوه دريافت کرده بود تا به نفع او در دادگاه شهادت دهد، خواستار محاکمه ديويد ميلز در ايتاليا شدند.

هم ديويد ميلز و هم سيلويو برلوسکونی اين اتهامات را رد کرده اند. تونی بلر نخست وزير بريتانيا گفته است تسا جوول، که پس از رسوايی اخير جدا از همسرش زندگی می کند، در اين ماجرا اقدامی که مغايربا وظايف شغلی اش باشد انجام نداده است.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  04:58


Comments: Post a Comment