"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

30.3.06

سران جمهوری اسلامی: ايران عقب نشينی نخواهد کرد


محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، و آيت الله خامنه ای، رهبر اين کشور، روز يکشنبه در سخنان جداگانه ای از عزم ايران برای ادامه فعاليت های هسته ای خبر داده و مردم را به مقاومت در صورت عملی شدن تهديدها تشويق کرده اند.



سران حکومت جمهوری اسلامی مردم اين کشور را به 'استقامت' تشويق کرده اند



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، آقای احمدی نژاد در سفر خود به شهر ياسوج در جنوب غربی ايران، کسانی را که 'دشمنان' می خواند به برافروختن 'جنگ روانی' عليه اين کشور متهم کرده و گفته است اينها "مخالف پيشرفت و توسعه ما هستند و از دستيابی ما به انرژی هسته‌ ای ناراحتند و در پی آنند كه با اين صحنه سازيها از ما امتياز بگيرند."

در همين حال، روز يکشنبه آيت الله خامنه ای نيز در ديدار گروه های بسيجی فشارهای بين المللی بر سر فعاليت های هسته ای ايران را 'شايعه و دروغ پردازی' به منظور تسلط بر اين کشور ناميده است.

رهبر ايران در اشاره ای غيرمستقيم اما روشن به احتمال اعمال تحريم يا احيانا مداخله نظامی در مناقشه هسته ای اين کشور گفته است: "ممكن است اين تهديدها در مواردی هم عملی شود كه در اينگونه مواقع ملتی قادر خواهد بود عظمت، عزت، هويت و منافع خود را حفظ كند كه بدون هيچگونه عقب نشينی، بايستد و استقامت كند."

صحبت های بالاترين مقام های حکومت ايران در حالی مطرح می شود که پنج عضو دايم شورای امنيت - پس از قريب به دو هفته گفتگو - هنوز بر سر نحوه برخورد با پرونده اتمی اين کشور به توافقی دست نيافته اند.

سه کشور بريتانيا، آمريکا و فرانسه به دنبال تصويب بيانيه ای هستند که از ايران می خواهد تمام فعاليت های هسته ای خود را به حالت تعليق دربياورد، و همچنين مهلتی 14 روزه برای رييس آژانس بين المللی تعيين می کند تا ميزان همکاری ايران با درخواست های مطروحه در بيانيه را به شورای امنيت گزارش کند.

اما متن پيش نويس اين بيانيه با مخالفت روسيه و چين روبرو شده و با وجود تغييراتی که در متن آن داده شده است، همچنان نتوانسته حمايت اين دو عضو دارای حق وتو در شورای امنيت را جلب کند.

مقام های روس گفته اند با بيانيه پيشنهادی مخالفند چرا که متن آن در حالت فعلی پرونده را از دست آژانس بين المللی انرژی اتمی خارج کرده و راه را برای اقدام های تنبيهی بعدی شورای امنيت از جمله اعمال تحريم باز می کند.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  11:22


Comments: Post a Comment