"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

14.3.06

اختصاص بودجه عليه آمريکا در ايران

مجلس شورای اسلامی در چارچوب بررسی لايحه بودجه ساليانه ايران، به تبصره ای از اين لايحه رأی داده است که بنابر آن، دوازده و نيم ميليارد تومان از بودجه کشور به "کشف و خنثی کردن توطئه ‌ها و دخالتهای دولت آمريکا" اختصاص داده می شود.



يکی از موارد مصرف بودجه ساليانه ايران اقدامات تبليغاتی در داخل و خارج کشور خواهد بود



تخصيص چنين بودجه ای مقابله با مصوبه اخير کنگره آمريکا ارزيابی می شود که به درخواست دولت اين کشور، بودجه ساليانه ای را که تحت عنوان "گسترش دموکراسی" در ايران درنظر گرفته به هفتاد و پنج ميليون دلار افزايش داده است.

موارد مصرف بودجه دولت ايران برای آنچه "کشف و خنثی کردن توطئه‌ ها و دخالتهای دولت آمريکا" خوانده شده است در دو مورد عمده خلاصه می شود که يکی از آنها اقدامات تبليغاتی در داخل و خارج ايران در مورد "تهاجم فرهنگی آمريکا" و "نقض منشور ملل متحد و بيانيه‌ الجزاير توسط آمريکا" خواهد بود.

دولت آمريکا نيز بخشی از بودجه 75 ميليون دلاری خود را به اقدامات تبليغاتی برای "گسترش دموکراسی" در ايران از طريق راه اندازی شبکه های راديويی، تلويزيونی و سايتهای اينترنتی اختصاص داده است.

مورد مصرف ديگر بودجه دوازده و نيم ميليارد تومانی تأمين هزينه دادرسی برای دعاوی دولت جمهوری اسلامی يا شهروندان اين کشور عليه دولتها و شرکتهايی است که:

1. سلاحهای شيميايی عراق را در جنگ آن کشور با ايران توليد کرده يا در توليد آنها نقش مؤثر داشته اند؛

2. اقدام به نقض مصونيت دولت ايران يا مقامات و شهروندان اين کشور (همچون مأموران دولتی و ديپلماتها) کرده باشند؛

3. با اقدامها و فعاليتهای مغاير حقوق بين‌ المللی، از جمله دخالت در امور داخل کشور منجر به فوت، صدمات بدنی و روانی يا ضرر و زيان مالی شده يا با پشتيبانی از گروههای تروريستی و اجازه اقامت، تردد يا فعاليت به آنان در قلمرو حاکميت خود، در فوت، صدمات بدنی و روانی و ضرر و زيان مالی اتباع ايران نقش داشته باشند؛

اين تبصره از قانون بودجه ايران سازمان مديريت و برنامه ريزی را مکلف کرده که هر سه ماه يک بار نحوه مصرف بودجه ای را که عليه آمريکا در نظر گرفته شده است به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی و کميسيون قضايی و حقوقی مجلس گزارش کند.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  15:03


Comments: Post a Comment