"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

14.3.06

تاکيد رهبر جمهوری اسلامی بر ادامه برنامه هسته ای

رهبر جمهوری اسلامی بر ادامه برنامه های هسته ای اين کشور تاکيد کرده و رييس جمهوری ايران گفته است اين کشور از موضع کنونی خود عقب نشينی نمی کند.



ادامه سياست هسته ای ايران مورد تاکيد آيت الله خامنه ای و رييس جمهوری قرار گرفته است



روز سه شنبه، 14 مارس، آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی گفت که برنامه هسته ای ايران بازگشت ناپذير است و هشدار داد که عقب نشينی از موضع کنونی باعث لطمه زدن به استقلال اين کشور خواهد شد.

آيت الله خامنه ای در ملاقات با ديپلمات های ايرانی مامور در خارج از کشور گفت "جمهوری اسلامی ايران عقب نشينی از مساله هسته ای را که خواسته عضيم ملی و حق طبيعی ملت ايران است به معنای شکستن استقلال کشور می داند که هزينه بسيار گزافی برای ملت ايران دارد."

وی در مورد عواقب تغيير سياست ايران هشدار داد و گفت "هرگونه عقب نشينی در مقطع کنونی، زنجيره ای تمام نشدنی از فشارها و عقب نشينی های ديگر را در پی خواهد داشت و بنابراين، اين راه بازگشت ناپذير است و دستگاه سياست خارجی بايد از اين حق شجاعانه دفاع کند."

رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشت که انگيزه اصلی آمريکا و برخی کشورهای غربی را ممانعت ايران ازدستيابی به حق طبيعی و علمی خود توصيف کرد و اتهام مخفی کاری در برنامه هسته ای ايران را مردود دانست.

وی کسانی را که حاکمان کنونی آمريکا می خواند افرادی با افکار مرتجع توصيف کرد و افزود که آنان نمی توانند با استفاده از زور و پول به م قاصد خود برسند همچنان که در عراق، افغانستان، لبنان، سوريه و فلسطين شکست خوردند.

اظهارات آيت الله خامنه ای در آستانه تشکيل جلسه شورای امنيت سازمان ملل متحد برای رسيدگی به پرونده هسته ای ايران ايراد می شود.

در جمهوری اسلامی، تصميم های عمده در سياست های داخلی و خارجی توسط آيت الله خامنه اتخاذ می شود و مقامات جمهوری اسلامی همواره گفته اند که سياست های هسته ای مورد تاييد تمامی رهبران نظام است.

تاکيد رييس جمهوری

پيشتر، خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - سخنان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، را گزارش کرد که تاکيد ورزيده است ايران سر سوزنی از مسير انتخاب شده خود عقب نشينی نمی کند و افزوده که "فناوری توليد سوخت هسته ای امروز در اختيار جوانان ايران است و نمی توان آن را از ملت ايران گرفت."

آقای احمدی نژاد، که روز سه شنبه، 14 مارس، در گردهمايی جمعی از مردم گرگان سخن می گفت، افزود "دشمنان مطمئن باشند که نمی توانند ملت ايران را از راه خود باز دارند و نمی توانند با توطئه های بيرونی و فشارهای سياسی و صدور قطعنامه ملت ايران را از حق قانونی شان منع کنند."

آقای احمدی نژاد گفت که برخی از مقامات خارجی اظهار داشته اند که فقط رييس جمهوری ايران و برخی از اطرافيان وی مايل به دستيابی به فناوری هسته ای هستند اما اين اظهارات را رد کرد و گفت که اين خواست تمامی ملت ايران است.

در مورد امکان وضع تنبيه های شورای امنيت عليه جمهوری اسلامی از جمله منع سفر مقامات ايرانی به خارج، آقای احمدی نژاد گفت که "من در پاسخ آنها می گويم که ما اصلا علاقه ای به ديدن قيافه آنها نداريم."

وی در اشاره ای غير مستقيم به اظهارات اخير مقامات غربی از جمله جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، در اين مورد که ادامه سياست کنونی ايران باعث انزوای اين کشور می شود گفت که آنان خود در دنيا منزوی هستند.

وی همچنين در سخنانی در شهر آق قلا در استان گلستان کسانی را که دشمنان انقلاب می خواند متهم کرد که در صدد ايجاد اختلاف بين دولت و مردم هستند و گفت که "دشمنان وقتی ديدند با فشارهای سياسی و قطعنامه نمی توانند مانع فعاليت های ما شوند، برنامه خود را عوض کردند و به فکر ايجاد تفرقه و شکاف در ميان دولت و ملت هستند."

در خبری ديگر، محمد رضا باهنر، نايب رييس مجلس، اعلام کرده است که به زودی نمايندگان مجلس برای آگاهی از وضعيت پرونده هسته ای ايران در جلسه ای با شرکت رييس جمهوری و دبير شورای عالی امنيت ملی شرکت می کنند.

پيش از اين، فراکسيون اقليت مجلس خواستار حضور رييس جمهوری و توضيح در اين مورد شده بود.



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  14:55


Comments: Post a Comment