"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

2.3.06

ايران خواستار مذاکره هسته ای با اروپاييان شد


علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای ايران، خواستار انجام مذاکره با کشورهای اروپايی شده و يک مقام بريتانيايی آمادگی اروپاييان برای آگاهی از مواضع ايران را اعلام داشته است.



Ali Larijani



روز پنجشنبه، 2 مارس، آقای لاريجانی، که رياست هيات ايرانی در مذاکرات پيرامون طرح پيشنهادی روسيه را بر عهده داشت، در يک نشست خبری در محل سفارت ايران در مسکو گفت که ايران مايل است تا پيش از اجلاس شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی در روز 6 مارس، با سه کشور اروپايی در مورد پرونده هسته ای ايران مذاکره کند.

آقای لاريجانی در اين مصاحبه گفت "ما برای احقاق حق خود در چارچوب قوانين بين المللی و ان پی تی - پيمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای - حاضر به مذاکرات با کشورهای اروپايی هستيم."

مذاکرات دوساله ايران و سه کشور آلمان، بريتانيا و فرانسه برای حل و فصل مساله برنامه های هسته ای ايران در ماه اوت سال جاری و پس از آنکه جمهوری اسلامی فعاليت در مرکز فرآوری اورانيوم در اصفهان را از سر گرفت از سوی کشورهای اروپايی به حالت تعليق در آمد.

در واکنش نسبت به درخواست جمهوری اسلامی برای مذاکره با اروپاييان، سخنگوی دولت بريتانيا گفته است که اگر چه به باور سه کشور درگير در مذاکرات با ايران، اين مذاکرات پايان گرفته، اما اروپاييان آمادگی آن را دارند تا به مواضع ايران گوش دهند هر چند هيچ پيشنهاد جديدی برای ارايه ندارند.

تاريخ و محل مذاکرات دو طرف مشخص نشده اما صادق صبا، گزارشگر بخش جهانی بی بی سی در تهران، می گويد احتمالا اين مذاکرات روز جمعه، 3 مارس، در وين، پايتخت اتريش و مقر آژانس بين المللی برگزار خواهد شد.و





RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  18:43


Comments: Post a Comment