"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

8.3.06

پليس تجمع زنان در تهران را بر هم زد



گزارشها از تهران حاکی از اين است که تجمعی که در اين شهر به مناسبت روز جهانی زن برگزار شده با دخالت پليس به خشونت کشيده شده است.



تجمع  زنان در پارک دانشجو بمناسبت روز زن


تجمع  زنان در پارک دانشجو بمناسبت روز زن



تجمع  زنان در پارک دانشجو بمناسبت روز زن



اين تجمع را فعالان نهادهای غيردولتی زنان در پارک دانشجو در قلب شهر تهران ترتيب داده بودند و آن گونه که مسئولان گفته اند، مجوزی برای برگزاری آن صادر نشده بوده و به اين دليل، نيروی انتظامی دقايقی پس از آغاز تجمع اقدام به متفرق کردن شرکت کنندگان کرده است.

بنابر گزارشها، زنان سرودهايی در دفاع از حقوق زنان می خوانده و خواستار برگزاری تجمع بودند و در خلال دخالت پليس برای متفرق کردن آنان، درگيريهايی ميان مأموران پليس و تجمع کنندگان روی داده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايرنا تعداد تجمع کنندگان را حدود شصت زن و ايسنا آن را يکصد نفر اعلام کرده است. اما برگزار کنندگان شمار جمعيت را 200 نفر اعلام کرده اند.

فريبا داوودی مهاجر می گويد پليس با شدت به سرکوب اين تجمع پرداخت و زنان با ضرب و شتم پليس پراکنده شدند در حالی که شعار محوری تجمع صلح بود.

خبرگزاری کار ايران به نقل از سرتيپ قدرت الله محمودی، فرمانده مأموران انتظامی حاضر در پارک دانشجو از دستگيری چند نفر در اين ارتباط خبر داده اما خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از سرهنگ محمد تورنگ، رئيس مرکزاطلاع رسانی نيروی انتظامی تهران بزرگ گزارش داده که در اين تجمع هيچکس بازداشت نشده و متفرق کردن تجمع "بسرعت و بدون مشکلی خاص" انجام شده است.

برگزار کنندگان تجمع، هدف از اين گردهمايی را اعلام همبستگی با زنان جهان برای محو هرگونه نابرابری، تبعيض، خشونت و برقراری صلح، عدالت، برابری و آزادی اعلام و زمان آن را از ساعت چهار تا پنج بعدازظهر اعلام کرده بودند.و



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  23:04


Comments: Post a Comment