"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

2.3.06

مردم سالاری بجای حمله نظامی و چانه زنی


شاهزاده رضا پهلوی، وليعهد سابق ايران از دولتمردان جهان خواسته است تا به جای توسل به راه حل نظامی يا ديپلماسی، برای رويارويی با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، راه سومی را اختيار کنند.




شاهزاده رضا پهلوی، وليعهد سابق ايران



وی که به دعوت باشگاه ملی خبرنگاران آمريکا در واشنگتن صحبت می کرد، خواستار حمايت جهانی از حرکت های آزادی خواهانه ايرانيان در داخل و خارج از اين کشور شد.

رضا پهلوی با هشدار درباره تهاجم نظامی به ايران گفت، اين حرکت به جای رفع خطر دستيابی جمهوری اسلامی ايران به سلاح هسته ای، با ايجاد فضای جنگی و تحريک احساسات ملی، روند گسترش مردم سالاری را در اين کشور چند سال به عقب خواهد انداخت.

او همچنين با اشاره به گفتگوی سه ساله جمهوری اسلامی ايران با نمايندگان اتحاديه اروپايی، تلاش دولتمردان ايرانی برای ادامه گفتگوها با روسيه را حرکتی در جهت وقت کشی عنوان کرد.

به گفته او، در حالی که جمهوری اسلامی ايران برای سرپوش گذاشتن بر نارسايی هايی اقتصادی داخل کشور از ادامه تنش های سياسی با غرب استقبال می کند، ادامه گفتگوها به آن کشور فرصت می دهد تا در عرض سه سال به سلاح هسته ای دسترسی پيدا کند.

وليعهد سابق ايران اتحاد و هماهنگی نيروهای آزاديخواه داخل و خارج از کشور برای حاکم شدن دموکراسی در ايران را راه سومی دانست که احتمال موفقيت بيشتری از تلاش های ديپلماتيک يا حمله نظامی به ايران دارد.

او پس از پايان جلسه باشگاه ملی خبرنگاران آمريکا به بی بی سی گفت: "تنها راهی که برای ايران وجود دارد، راه حل دموکراتيک و سرمايه گذاری برای استقرار دموکراسی در ايران است. در سال های قبل دنيا فکر می کرد از طريق يک حرکت اصلاح طلب می توان نظام را تغيير داد ولی امروز به نتيجه عکس رسيده است."

رضا پهلوی هشدار داد که وقت تنگ است و بايد ديد که آيا دموکراسی زودتر بر ايران حاکم می شود و يا اين که جمهوری اسلامی موفق خواهد شد قبل از هر اقدامی به سلاح هسته ای دست پيدا کند.

او گفت جمهوری اسلامی ايران خواهان دسترسی به سلاح هسته ای است تا با خنثی کردن خطر تهاجم نظامی، به تحرکات سياسی خود در منطقه ادامه دهد.

به گفته وی جمهوری اسلامی ايران نهايت استفاده را از روند گسترش مردم سالاری در خاورميانه کرده است و امروز جهان شاهد پيروزی، به گفته او، متحدان اين دولت در انتخابات پارلمانی در سرزمين های فلسطينی و عراق است.

او اضافه کرد که در اين موقعيت جهان بايد هرچه زودتر از حرکت های آزادی خواهانه ايرانيان در داخل و خارج کشور حمايت کند.

رضا پهلوی از گروه های سياسی هم خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات سياسی و سليقه ای در جهت گسترش حاکميت دموکراسی و حقوق بشر در کشورشان حرکت کنند:

"طبيعی است که اگر اپوزيسيون و بخصوص نيروهای برون مرزی در جهت پاسخگويی به خواسته های مردم ايران اقدام کنند، از مقبوليت و اعتبار بيشتری برخوردار خواهند شد."

رضا پهلوی همچنين با اشاره به تبعات تحريم اقتصادی احتمالی بر مردم ايران، از جامعه بين المللی خواست با اعمال تحريم های هوشمندانه سران جمهوری اسلامی ايران و وابستگان آنها را تحت فشار بگذارند. و



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  19:33


Comments: Post a Comment