"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

2.3.06

دو نفر به جرم بمبگذاری اهواز اعدام شدند


دادگستری استان خوزستان اعلام کرده است که دو تن از کسانی که در ارتباط با بمب گذاری 23 مهرماه سال 1384 (15 اکتبر 2005) در اهواز محاکمه و مجرم شناخته شده بودند اعدام شده اند.




علی عفراوی و مهدی نواصری در ارتباط با بمب گذاری اهواز محکوم به اعدام شدند



براساس اطلاعيه اداره روابط عمومی دادگستری خوزستان آمده است که علی عفراوی و مهدی نواصری به اتهام دست داشتن در اين بمب گذاری در دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند و حکم آنان مورد تاييد در ديوان عالی کشور قرار گرفته بود.

دادگستری خوزستان گفته است که اين دو نفر در بامداد روز پنجشنبه، 2 مارس (12 اسفندماه)، در ملا عام به دار آويخته شدند.

در اين اطلاعيه، که خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - آن را انتشار داده، آمده است "که پنج تن ديگر از اعضای اين تيم به نام های عوده عفراوی، عليرضا سلمان دلفی، علی منبوهی، ريسان سواری و جعفر سواری نيز متناسب با مشارکت در جرم به حبس از دو تا بيست سال و بيشتر محکوم شده اند."

روز چهارشنبه، 1 مارس، معاون سياسی و امنيتی استانداری خوزستان در مصاحبه با خبرنگاران اين افراد را دارای گرايشات وهابی گری و سلفی گری خوانده و گفته بود که هدف اصلی آنان تشديد اختلافات قومی و مخدوش کردن وحدت ملی و نا امن جلوه دادن استان خوزستان بوده است.

اهواز و ديگر شهرهای استان خوزستان در ماه های گذشته شاهد چند مورد نا آرامی و بمب گذاری بوده که تلفاتی را در پی داشته است.

بمب گذاری 23 مهرماه در اهواز شش کشته و تعدادی زخمی برجای نهاد.و




RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  18:46


Comments: Post a Comment