"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

23.2.06

چند خبر از جهان امروز




ریزش سقف بزرگ یک بازار در مسکو حد اقل هفت قربانی بجای گذاشت


ریزش سقف بزرگ یک بازار در مسکو حد اقل هفت قربانی بجای گذاشت

سقف یک بازار سرپوشیده در مسکو، که سطح آن بین دوهزار تا سه هزار متر مربع است، بنا به گژارش خبرنگاری روسیه ریخت و قربانیان زیادی بجای گذاشت. از تعداد قربایان این فاجعه گزارش دقیقی در دسترس نیست. دست کم هجده کشته و چهل مجروح از زیر سنگها یافته شدند. تصور می رود که در زیر خرابه ها تعداد زیادی از مردم بسر می برند.



بوش بر واگذاری بندرهای آمريکايی به شرکت اماراتی تأکيد کرد


 بندرهای آمريکايی


جرج بوش رئيس جمهور آمريکا تهديد کرده است که از تصويب هر قانونی عليه واگذاری کنترل بندرهای آمريکايی به يک شرکت عربی جلوگيری خواهد کرد.

جرج بوش تهديد خود را در واکنش به اظهارات بيل فريست رهبر جناح جمهوريخواه در سنای آمريکا اعلام کرده است. سناتور يادشده اظهار داشته بود که قصد دارد لايحه ای در مخالفت با تصميم دولت آمريکا طرح کند.

به گزارش جاستين وب گزارشگر بی بی سی، اين موضوع اختلاف سياسی جدی ميان آقای بوش و سران حزب جمهوريخواه به وجود آورده است.

مأموران دولت قصد دارند روز چهارشنبه طی جلسه ای فوق العاده درباره واگذاری امتياز ۶ بندر آمريکايی به کميته خدمات مسلح مجلس سنا گزارش بدهند.

دولت ايالات متحده قصد دارد کنترل بندرهای بزرگ نيويورک، نيوجرسی، فيلادلفيا، بالتيمور، نيواورليان و ميامی را به شرکت "بندرهای جهانی دبی" که در کشور امارات متحده عربی مستقر است، واگذار کند.

منتقدان عقيده دارند که اين اقدام آمريکا را بيشتر در معرض تروريسم قرار می دهد.

در حال حاضر کنترل بندرهای مزبور در دست شرکت انگليسی کشتی و بنادر است، که طبق توافق به دست آمده، آنها را در ازای ۸/۶ ميليون دلار به شرکت اماراتی واگذار می کند.



اعراب با درخواست انزوای حماس موافقت نکردند


اعراب با درخواست انزوای حماس موافقت نکردند

مقامات کشورهای مصر و عربستان سعودی در ملاقات با کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، با درخواست وی برای قطع تمامی کمک های مالی به کابينه فلسطينی به رهبری جنبش اسلامگرای حماس موافقت نکرده اند.

خانم رايس به منظور قانع کردن کشورهای عرب به قطع کمک های مالی به فلسطينينان تا زمان تغيير روش جنبش حماس به خاورميانه سفر کرده است اما رييس جمهوری مصر و وزير خارجه سعودی اعلام داشته اند که نمی توانند نسبت به نياز مردم فلسطين به کمک های ضروری بشردوستانه بی اعتنا بمانند.

امير سعود الفيصل، وزير خارجه سعودی، پس از ملاقات با خانم رايس گفت که اين کشور مايل نيست کمک های بين المللی به مردم فلسطين با هيچ موضوع ديگری به استثنای وضعيت وخيم آنان در زمينه نياز به کمک های بشردوستانه ارتباط داشته باشد و افزود که ادامه کمک های مالی برای بازسازی زيرساخت های اقتصادی سرزمين های فلسطينی ضرورت دارد.

پيش از آن نيز مقامات مصری به خانم رايس گفته بودند که لازم است ايالات متحده به نتيجه انتخابات آزاد در سرزمين های فلسطينی احترام بگذارد و اجازه ندهد ملاحظات سياسی مانع از استقرار روندهای دموکراتيک در اين سرزمين ها شود.



سرقت مسلحانه 44 ميليون دلاری در بريتانيا


سرقت مسلحانه 44 ميليون دلاری در بريتانيا

گروهی مهاجم نقابدار که در لباس جعلی پليس ظاهر شده بودند پس از گروگان گرفتن مدير انبار يک شرکت امنيتی و خانواده اش، دست کم 25 ميليون پوند (44 ميليون دلار) وجه نقد را به سرقت برده اند. پليس سرگرم تحقيق درباره اين سرقت در شهر کنت است.

در آخرين ساعات روز سه شنبه دو مرد در لباس ها و خودروی مشابه پليس، اتومبيل مدير انبار شرکت "سکيوريتاس" را متوقف کردند و او را با خود بردند.

همزمان دو عضو ديگر گروه مهاجمان در لباس پليس به خانه مدير شرکت رفتند و همسر و پسر او را با اين بهانه که مدير انبار تصادف کرده است همراه خود بردند.

صبح روز چهارشنبه مدير انبار که تهديد شده بود در صورت عدم همکاری، اعضای خانواده اش کشته خواهند شد، در انبار را برای سارقان گشود. دستکم شش سارق مسلح در داخل انبار دست و پای کارمندان را بستند و پول نقد را در يک کاميون باری سفيدرنگ بار کردند و بردند. کارمندان انبار يک ساعت پس از آنکه سارقان محل را ترک کردند، موفق شدند زنگ خطر را به صدا درآورند. پليس آنها، مدير انبار و خانواده او را سالم پيدا کرد. هرچند در اين ماجرا رقم هنگفتی به سرقت رفته اما اين بزرگترين سرقت در تاريخ نيست.

سال گذشته در شمال شرقی برزيل، سارقانی که به بانک تونل زده بودند معادل 70 ميليون دلار پول نقد سرقت کردند. و در سال 1987 در بريتانيا، دو دزد به داخل اتاقک صندوق امانات يک بانک راه پيدا کردند و بيش از 60 ميليون دلار به سرقت بردند که به پول امروز بيش از 100 ميليون دلار می ارزد.

البته آنها از خود اثر انگشت به جا گذاشتند و بعدا دستگير و زندانی شدند. در ماه دسامبر 2004 نيز بيش از 26 ميليون پوند از شعبه بلفاست "نوردرن بنک" ربوده شد.



مرگ مردم در سومالی در اثر تشنگی


زنان سومالیایی در حال جمع آوری آب

در حالی که خشکسالی بی سابقه در جنوب سومالی باعث مرگ و میر مردم در این مناطق شده است، سازمانهای خیریه خارجی و داخلی تلاش می کنند به امداد قربانیان بشتابند. به گفته سازمان خیریه آکسفام، خشکسالی طی 40 سال اخیر بی سابقه بوده و تاکنون جان 7 تن را گرفته است.

گرمای هوا 40 درجه سانتیگراد گزارش شده است و مردم تنها به 3 لیوان آب آشامیدنی در روز دسترسی دارند. آکسفام گزارش می دهد که بسیاری در کنار جاده برای آب التماس می کنند. برخی برای پیدا کردن آب مجبور بوده اند تا به مکانهایی تا 70 کیلومتر از محل سکونت خود سفر کنند.و



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  08:20


Comments: Post a Comment