"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

22.2.06

روزنامه نگار ايرانی اقدام به خودکشی را تکذيب کرد




الهام افروتن، روزنامه ‌نگار نشريه محلی 'تمدن هرمزگان' كه به اتهام توهين به آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی، هم‌ اكنون در بازداشت به سر می ‌برد، در گفت و گويی با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، اقدام به خودكشی خود را تكذيب كرده است.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد



وی در اين مصاحبه، از آنچه تبليغات فرصت‌ طلبانه رسانه‌ های بيگانه خوانده شده، ابراز انزجار كرده و از روح آيت الله خمينی و مردم به دليل جريحه دار کردن احساساتشان معذرت خواسته است.

خانم افروتن روز چهارشنبه، 22 فوريه، در گفت و گو با ايرنا، گفته است در حال حاضر در اتاق يک بند عمومی زندان اوين، بخش زنان زندانی است و در شرايط بسيار مطلوبی به سر می برد.

پيشتر و در پی انتشار گزارش هايی مبنی بر خودکشی نافرجام الهام افروتن، مقامات قضايی خبر خودکشی وی را تکذيب و تاکيد کرده بودند که وی در سلامت کامل به سر می برد.

روزنامه همبستگی در شماره روز پنجشنبه شانزدهم فوريه (27 بهمن) خود از عبدالرضا شيخ الاسلامی استاندار هرمزگان نقل کرده بود که الهام افروتن دو بار در زندان خودکشی کرده است و سازمان گزارشگران بدون مرز نيز با انتشار بيانيه ای نسبت به سرنوشت وی ابراز نگرانی کرده و از گزارش هايی حکايت کرده بود که بنا بر آنها خانم افروتن در زندان دست به خودکشی ناموفقی زده و پس از آن در حال اغما فرو رفته است.

خانم افروتن در گفت و گوی خود با ايرنا اظهار داشته:" شبکه های ماهواره ‌ای و برخی از افراد فرصت طلب با انتشار اخبار كذبی مبنی بر خودكشی من در زندان، موجب تحريک افكار عمومی شده‌ اند."

الهام افروتن برخی از گروه های به گفته وی سودجو و معاند انقلاب را به سوء استفاده شخصی و هدفمند متهم کرده و تصريح کرده است که اصولا فردی سياسی نيست و به هنر علاقه مند است و هرگز قصد جنجال پردازی را نداشته است.

الهام افروتن که از گردانندگان هفته نامه محلی تمدن هرمزگان در بندرعباس در جنوب ايران بوده در پی انتشار مقاله ای طنزگونه در اين هفته نامه که مقام های جمهوری اسلامی آن را توهين به آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی قلمداد کرده اند، بازداشت شد و بنابر گزارش ها از 23 ژانويه (سوم بهمن) در زندان به سر می برد.

مقاله ای که الهام افروتن و يکی ديگر از گردانندگان تمدن هرمزگان به دليل درج آن در اين هفته نامه بازداشت شده اند، ابتدا در سايت اينترنتی خبرنامه گويا منتشر شده بود.

خانم افروتن به ايرنا گفته است:" روز شنبه و يک روز پيش از عيد غديرخم كه كسی از مسئولان نشريه در محل حضور نداشتند و بخشی از صفحه مورد نظر خالی بود ، من با جست و جو در اينترنت مطلبی را تحت عنوان "راه های مقابله با ايدز را علنی كنيم" از فردی به نام "م . ف سخن" انتخاب كردم و بدون دقت كافی برای صفحه ‌بندی فرستادم."

وی با اشاره به اينکه هنوز اين نوشته را به طور کامل نخوانده، افزوده اين مطلب نه از روی غرض ورزی بلكه كاملا ناآگاهانه انتخاب و منتشر شد، در حالی که يک هفته پس از آن، فقط ‪ ۱۵‬نسخه از نشريه به فروش رفته و بقيه توسط وزارت اطلاعات جمع‌آوری شده ‌بود.

خانم افروتن تاكيد كرده:" من فرزند يک نظامی شرافتمند هستم و خودم را فرزند انقلاب و مديون زحمات امام خمينی می ‌دانم و تحت هيچ شرايطی قصد توهين و بی‌ ادبی نداشتم."

وی در گفت و گوی خود با اشاره به اينکه 21 ساله و دانشجوی مترجمی زبان انگليسی است، اظهار اميدواری کرده که پس از آزادی از زندان به كار نگارش و تدوين كتاب برای كودكان بپردازد.

در پی انتشار مقاله ای که موجب بازداشت خانم افروتن شد، تظاهراتی در شهرهای مختلف استان هرمزگان برپا شد و امامان جمعه اين استان عليه آن سخن گفتند و سرانجام، دادگستری استان حکم به جمع آوری همه نسخه های اين نشريه و بازداشت گردانندگان آن داد.

هيئت نظارت بر مطبوعات کشور نيز با تشکيل جلسه فوق العاده ای امتياز اين هفته نامه را لغو کرد.و



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  21:32


Comments: Post a Comment