"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

22.2.06

لاريجانی: ايران به دولت فلسطينی کمک مالی می کند



علی لاريجانی دبير شورای عالی امنيت ملی ايران در تهران با خالد مشعل، رئيس دفتر سياسی گروه فلسطينی حماس ديدار و در پی آن اعلام کرده است که دولت ايران به دولتی که قرار است حماس در سرزمينهای فلسطينی تشکيل دهد کمک مالی خواهد کرد.



علی لاريجانی و خالد مشعل



جنبش اسلامگرای حماس در انتخابات اخير مجلس قانونگذاری فلسطينی، بيشترين آرا را کسب کرده و اکثر کرسيهای اين مجلس را به خود اختصاص داده است اما آمريکا و اتحاديه اروپا که اين جنبش را گروهی تروريستی می دانند اعلام کرده اند که در صورتی که حماس اداره تشکيلات خودگردان فلسطينی را در دست بگيرد کمک مالی خود را به اين تشکيلات قطع می کنند.

حماس همچون ايران، اسرائيل را به رسميت نمی شناسد و علاوه بر اينکه همواره با اقدامات تشکيلات خودگردان فلسطينی برای صلح با اسرائيل مخالف بوده، رويه مبارزه مسلحانه با اسرائيل را در پيش گرفته و پس از پيروزی در انتخابات نيز اعلام کرده که موضعش همچنان مبارزه با اسرائيل است.

حماس در عين حال اعلام کرده که تا زمانی که اسرائيل آتش بس در سرزمينهای فلسطينی را رعايت کند دست به حمله به اسرائيليها نخواهد زد.

دولت جمهوری اسلامی ايران همواره پشتيبان حماس بوده و ديدار دبيرشورای عالی امنيت ملی ايران با رهبر سياسی اين جنبش يک روز پس از آن صورت گرفته که محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی از اسماعيل هنيه، يکی از رهبران حماس خواسته است دولت آينده اين تشکيلات را تشکيل دهد.

دبير شورای عالی امنيت ملی ايران در حالی از کمک مالی کشورش به دولت خودگردان فلسطينی سخن می کند که حکومت جمهوری اسلامی پيش از اين منتقد اين دولت و مخالف سياستهای آن بوده و حتی در مواردی آن را به خيانت به آرمانهای فلسطينيان متهم کرده است.

خالد مشعل در سفر به تهران با آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نيز ديدار کرده و آيت الله خامنه ای طی اين ديدار خواهان کمک کشورهای اسلامی به دولتی شده که قرار است حماس در سرزمينهای فلسطينی تشکيل دهد.و



RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  20:51


Comments: Post a Comment