"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

13.7.05

احمدی نژاد از تدابير جديدی در سياست خارجی خبر داد


محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور منتخب ايران نشستی غيرعلنی و غيررسمی با نمايندگان مجلس شورای اسلامی اين کشور داشته و در پی آن به خبرنگاران گفته است که در ارتباط با سياست خارجی تدابيری دارد و دولتی که بزودی تشکيل خواهد داد، "قطعاً در خصوص مسائل سياست خارجی تدابير جديدی خواهد داشت".



رئيس جمهور منتخب ايران نشستی غيرعلنی و غيررسمی با با نمايندگان مجلس شورای اسلامی اين کشور داشته است


همزمان با ايراد اين اظهارات، روزنامه کيهان که عمده ترين نشريه حامی محمود احمدی نژاد در روزهای مبارزات انتخاباتی به شمار می رفت گزارشی در مورد مذاکرات هسته ای ايران و اتحاديه اروپا به چاپ رسانده و طی آن به نقل از حسين موسويان، رئيس کميته سياست خارجی شورای عالی امنيت ملی ايران نوشته که اگر اروپاييها حق ايران در دستيابی به فناوری غنی سازی اورانيوم و توليد سوخت هسته ای را به رسميت نشناسند، پيشنهادهای آنان برای پيشبرد مذاکرات هسته ای طرفين پذيرفته نخواهد شد.

مذاکرات هسته ای ايران و سه قدرت اروپايی بريتانيا، فرانسه و آلمان چند هفته پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری ايران متوقف شد تا با مشخص شدن نتيجه اين انتخابات از سرگرفته شود.

آخرين تحول در جريان اين مذاکرات پيش از اين انتخابات اين بود که طرف های اروپايی در اواخر ماه ژوئيه يا اوائل اوت با عرضه طرح جامعی مشخص کنند که حاضر به دادن چه امتيازاتی به ايرانند تا اين کشور حاضر شود برنامه هسته ای خود را در جهت رفع نگرانی آنان از اين برنامه محدود کند.

آقای موسويان که عضو هيئت مذاکره کننده هسته ای ايران است گفته: "از نظر من به دوران پايان تعليق بسيار نزديک شده ايم و دوران ايفای تعهدات اروپاييها در مورد اجرای حق مشروع ايران در بهره مندی از تکنولوژی هسته ای و ارتقای روابط سياسی، امنيتی، اقتصادی فرا رسيده است."

سيروس ناصری، عضو ديگر اين هيئت در گفتگو با کيهان، رأی منفی مردم فرانسه و هلند به قانون اساسی اتحاديه اروپا را بحرانی سياسی برای اين اتحاديه قلمداد کرده و که آينده سياسی آن را سخت با مخاطره مواجه کرده و گفته که اگر اروپاييها نتوانند به توافقی هسته ای با ايران دست پيدا کنند، اين بحران ابعاد حادتری خواهد يافت و خساراتی جبران ناپذير برای کل اتحاديه اروپا در پی خواهد آورد.

محمود احمدی نژاد، پيشتر در مصاحبه ای با تلويزيون جمهوری اسلامی گفته بود خواستار رابطه عادلانه با همه جهان است، اما به کشورهای غربی هشدار داد برای ايران درخواست صادر نکنند.

وی در اين مصاحبه گفته بود که غرب هنوز مثل خانهای يک قرن پيش فکر می کند اما ايران ديگر روابط تحميل شده را نمی پذيرد.

آقای احمدی نژاد انتخاب "غيرمنتظره" خود به رياست جمهوری ايران را "پيام ايرانيها به جهانيان" خوانده بود که می خواهند "مستقل باشند."رستاخیز




RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  07:46


Comments:
سلام ... عجب!!
بعید نیست خودشان حرف خودشان را باور کنند
 
Post a Comment