"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

21.6.05

احمدی نژاد: ثروت نفتی در کنترل يک خانواده قدرتمند است




احمدی نژاد: ثروت نفتی در کنترل يک خانواده قدرتمند است




بی بی سی : وزارت نفت ايران ادعاهای محمود احمدی نژاد، نامزد انتخابات رياست جمهوری را داير بر اينکه ثروت عظيم نفتی کشور توسط يک خانواده قدرتمند کنترل می شود رد کرده است. وی اين ادعا را در يک برنامه تلويزيونی مطرح کرد. دو روز پيش از برگزاری يکی از نزديکترين انتخابات رياست جمهور در تاريخ جمهوری اسلامی، اقتصاد و توزيع ثروت به مسائل محوری بدل شده ند.

رقيب آقای احمدی نژاد در دور دوم انتخابات، علی اکبر هاشمی رفسنجانی است که ادعا می شود يکی از ثروتمندترين افراد در ايران است.

آقای احمدی نژاد با طرح اين ادعا که ثروت هنگفت نفتی کشور در کنترل يک و تنها يک خانواده قدرتمند در کشور است به مساله ای حساس دست زد.وی از هيچ کس نام نبرد اما مشخص بود که او به حريفش، هاشمی رفسنجانی، که ادعا می شود دارای منافع چشمگير در صنعت نفت است اشاره می کند.آقای احمدی نژاد ظاهرا با استفاده از زبانی احساساتی سعی دارد حمايت فقرا و جوامع روستايی را جلب کند.

مبارزات انتخاباتی جاری قبلا اختلافات عميق طبقاتی را در معرض نمايش گذاشته است.آقای احمدی نژاد بر مقابله با فقر و توزيع عادلانه تر ثروت کشور تمرکز کرده است.از سوی ديگر آقای رفسنجانی بيشتر نگران آزادسازی اقتصادی و توليد ثروت است.طبقات بازاری و تجاری می گويند که پيروزی آقای احمدی نژاد برای اقتصاد فاجعه بار خواهد بود.

ادعا می شود وی بازار بورس را نوعی قمار توصيف کرده است.بسياری از ناظران می گويند که ايرانی ها در روز جمعه دو گزينه پيش رو دارند: يک سياستمدار حامی تجارت که ادعا می شود دارای پيشينه فساد است يا يک تندروی مردم باور که بسياری از سرمايه گذاران را نگران می کند.ن


RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  17:12


Comments: Post a Comment