"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

18.5.05

نیویورک تایمز: اروپا امیدوار است رییس جمهور آینده ایران غنی سازی اورانیوم را برای همیشه متوقف کند


اروپا امیدوار است رییس جمهور آینده ایران غنی سازی اورانیوم را برای همیشه متوقف کند

اروپا امیدوار است بتواند گفتگو های هسته ای با ایران را تا جایی ادامه دهد که انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردد تا شاید رییس جمهور بعدی رضایت دهد در عوض انگیزه های سیاسی، غنی سازی اورانیوم در ایران برای همیشه متوقف گردد.
به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازروزنامه نیویورک تایمز، وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی دور جدیدی از گفتگو با ایران را هفته آینده آغاز خواهند کرد و این گفتگو به احتمال زیاد در پاریس برگزار خواهد شد.

دیپلمات های اروپایی اعلام کردند اروپا امیدوار است بتواند در این گفتگوها شرایطی را فراهم آورد که ایران تعلیق غنی سازی اورانیوم را لااقل تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهد. این دیپلمات ها که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود، گفتند اگر گفتگو تا انتهای ماه جاری ادامه پیدا کند، ممکن است فردی که درانتخابات پیروزمی شود قبول کند که غنی سازی اورانیوم را در عضو انگیزه های اقتصادی و سیاسی کنار بگذارد.

اما اروپا از این موضوع می هراسد که ایران همانطور که به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است غنی سازی اورانیوم را به زودی از سر بگیرد و این موضوع تا انتخابات آینده ریاست جمهوری به طول نیانجامد.

گفته می شود موضوع گفتگوهای هسته ای و ادامه یافتن آن مهمترین موضوع گفتگو ها میان وزیرخارجه آمریکا و همتای انگلیسی اش در روز سه شنبه بوده است و تصمیم گیری های مهمی در این زمینه به عمل آمده است.

دیپلمات های اروپایی اعلام کردند همین موضوع که روحانی دوشنبه یا سه شنبه آینده به اروپا سفر می کند نشانه خوبی است مبنی بر اینکه ما می توانیم گفتگو های هسته ای خود با ایران را ادامه دهیم. ن





RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  15:10


Comments:
سلام ...
اوپا چقدر خر هست که خیال میکند رییس جمهور کاره ای هست ... یا میخواهد طبق معمول مارا خر گیر بیاورد
آرمین
 
Post a Comment