"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

18.5.05

شمس‌الواعظين از احتمال تحريم اخبار مجلس هفتم توسط خبرنگاران خبر داد


شمس‌الواعظين


"ماشاالله شمس‌الواعظين"سخنگوي انجمن دفاع ازآزادي مطبوعات در واكنش به واقعه‌ي روز گذشته(سه شنبه)مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت تداوم‌اهانت و تعرض به خبرنگاران درمجلس شوراي اسلامي،خبرنگاران پوشش اخبار مجلس را براي مدت نامحدود تحريم خواهند كرد.

"مهدي كوچك زاده" عضو ائتلاف آبادگران و نايب رييس كميسيون اصل ‪ ۹۰‬روز سه شنبه در اعتراض به چاپ مطلبي در روزنامه شرق پس‌از پايان نشست علني در راهروي مجلس باخبرنگار پارلماني اين روزنامه و ديگر خبرنگاران درگير شد.

شمس‌الواعظين به خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا گفت :اين نخستين بار نيست كه در يك نهاد رسمي به‌طور مستقيم به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اهانت و تعرض مي‌ شود و متاسفانه سكوت مسوولان بويژه رياست مجلس در اين خصوص شگفت‌انگيز است. وي با اشاره به اخراج يك خبرنگار از مجلس در اوايل امسال تصريح كرد:

نهادهاي صنفي و حمايتي مطبوعات از مجلس خواستند با پوزش رسمي‌از خبرنگاران اوضاع را بهبود دهند،اما متاسفانه هيچ اقدامي از سوي مجلس صورت نگرفت.

اين روزنامه نگار، واقعه امروز مجلس را حركتي بسيار نامطلوب توصيف كرد و افزود: اگر اين برخوردها ادامه يابد با واكنش شديد خبرنگاران روبه‌رو مي‌شود كه در اين صورت خود مجلس زيان خواهد ديد. وي با تاكيد بر حقوق حرفه‌اي و امنيت شغلي روزنامه‌نگاران گفت: خبرنگاران بايد در چارچوب قانون به انعكاس خبرها و واقعيت‌ها مبادرت ورزندو واكنش و يا خوشايند هيچ فرد و نهادي مانع از انجام رسالت آن‌ها نشود.

سخنگوي‌انجمن دفاع از آزادي مطبوعات گفت : از رياست محترم مجلس به عنوان شخصيتي‌فرهيخته مي‌خواهيم تابه‌اين وضعيت پايان دهد،درغيراين صورت خبرنگاران راهكارهاي مختلفي براي دفاع از حقوق بديهي خود دارند به تناسب وحجم واقعه از آن استفاده خواهندكرد. ن


RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  06:47


Comments: Post a Comment