"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

16.5.05

یو اس ای تودی: عنان به آمریکا در مورد پرونده هسته ای ایران هشدار داد



کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد


کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد به کارگزاران بوش هشدار داد در صورت درخواست آمریکا برای تنبیه و تحریم ایران برای پرونده هسته ای این کشور امکان دارد شورای امنیت در مورد این پرونده به بن بست برسد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد با هشداربه مقامات آمریکایی در برخورد با پرونده هسته ای ایران و تلاش آمریکا برای ارجاع این پرونده به شورای امنیت سازمان ملل گفت: " من بیم وخیم شدن مجدد اوضاع دارم و درصورت اصرار آمریکا برای ارجاع پرونده هسته ای ایران امکان دارد که شورای امنیت در مورد این پرونده به بن بست برسد."

این روزنامه آمریکایی درادامه در نوشته خودآورده است : انگلیس و آمریکا خواستار ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت در صورت عملی شدن تصمیم مقامات ایران برای از سرگیری غنی سازی اورانیوم شده اند. اين روزنامه در ادامه مينويسد: این دوکشورمعتقدند که از سوخت هسته ای می توان برای ساخت بمب های اتم استفاده کرد، درحالی که مقامات ایران اصراردارند و بارها تاکید کرده اند که هدف آنها از دستیابی به فناوری هسته ای تنها تولید برق هسته ای برای مرتفع شدن نیاز کشور است.

کوفی عنان تصریح کرد: " هر کنش و واکنشی در مورد پرونده هسته ای ایران تاثیر زیادی بر تلاش سازمان ملل برای ایجاد آینده ای عاری از تسلیحات کشتارجمعی خواهد داشت."ن




RASTAXIZ - Latest Iran and world News

Afshin Irani  ||  20:38


Comments: Post a Comment