"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

14.5.05

روسيه 15 ميليارد دلار از بدهی های خارجی خود را می پردازد

روسيه برای بازپرداخت زودهنگام 15 ميليارد دلار از بدهی های خارجی خود که از دوران اتحاد جماهير شوروی به غرب بدهکار است، دست به معامله زده است.


ولاديمير پوتين در کار جيمز ولفسنون در ماه فوري


روسيه اين مبلغ را به اعضای باشگاه وام دهندگان پاريس، متشکل از 19 کشور ثروتمند، مقروض است.

اين معامله به مسکو کمک خواهد کرد از پرداخت شش ميليارد دلار بهره اين وام، که موعد اصلی بازپرداخت آن سال 2020 بود، معاف شود. روسيه اين مبلغ را تا ماه اوت پرداخت خواهد کرد، اين درحالی است که مسکو همين چهار ماه قبل پرداخت زودهنگام قروض خود به صندوق بين المللی پول را تکميل کرده بود. روسيه در مجموع 44 ميليارد دلار به باشگاه پاريس بدهکار است.

معامله روسيه با باشگاه پاريس -که بزرگترين مورد بازپرداخت بدهی در تاريخ اين موسسه به حساب می آيد- بدهی روسيه را به ميزان تقريبا يک سوم کاهش خواهد داد. بريتانيا، فرانسه، آلمان، ژاپن، روسيه و آمريکا از جمله اعضای اين باشگاه هستند.

به گفته مارک گرويگوری، خبرنگار اقتصادی بی بی سی، اين معامله نشانه تحول در بخش دارايی های عمومی روسيه است که به لطف افزايش بهای نفت و کاردانی در سطح مديريت مالی حاصل می شود. روسيه دومين توليدکننده بزرگ نفت خام در جهان است.

به گفته خبرنگار بی بی سی دولت اين کشور پس انداز درآمد اضافی نفت را همچون يک فريضه بر خود واجب دانسته است. ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه، در ماه فوريه در مسکو به جيمز ولفنسون، رئيس بانک جهانی گفته بود که اين کشور قصد دارد بدهی خود را زودتر از موعد مقرر بپردازد.

مسکو در ماه فوريه همچنين آخرين قسط از بدهی 22 ميليارد دلاری خود به صندوق بين المللی پول را پرداخته بود درحالی که برای بازپرداخت آن تا سال 2008 فرصت داشت.ن


RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  17:13


Comments: Post a Comment