"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

29.4.05

آمريکا به اسراييل بمب بتون شکن می فروشد


دولت آمريکا يک قرارداد ۳۰ ميليون دلاری برای فروش يکصد بمب بتون شکن هدايت شونده را به اسراييل پيشنهاد داده است و کارشناسان می گويند هدف از اين قرارداد اعمال فشار به ايران است.


اف 16 اسراییلی


بمب جی بی يو-۲۸ يک بمب متعارف دو هزار کيلوگرمی با کلاهکی نيرومند است که می تواند تا عمق شش متری بتون يا ۳۰ متری زمين نفوذ کند. اين معامله با وجود نگرانی هايی مبنی بر اين که اسراييل ممکن است از اين بمبها در حمله ای پيشگيرانه عليه ايران استفاده کند، صورت می پذيرد. کنگره آمريکا ۳۰ روز وقت دارد طرحهای فروش تجهيزات نظامی به کشورهای خارجی را رد کند، ولی خبرنگاران می گويند که کنگره به ندرت مخالفت می کند.

اسراييل که گمان می رود تنها کشور دارای جنگ افزار هسته ای در خاورميانه باشد، می گويد نقشه ای برای حمله به جمهوری اسلامی ايران ندارد. اما قرار است اين بمبها به جنگنده های اف ۱۶ نصب شود که برد آنها تا ايران نيز می رسد. برخی تحليلگران می گويند شايد هدف از اين معامله افزودن تهديد نظامی بر مذاکرات اروپاييان با ايران برای توقف برنامه هسته ای اين کشور است.

مذاکرات جمهوری اسلامی، بريتانيا، فرانسه و آلمان بر سر امتناع تهران از دست کشيدن از حق غنی سازی اورانيوم به بن بست رسيده است. آمريکا تهران را متهم کرده است که از برنامه اتمی غير نظامی خود برای سرپوش نهادن بر توليد جنگ افزار هسته ای استفاده می کند، اما ايران اين اتهام را رد کرده است.ن


RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  01:28


Comments: Post a Comment