"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

29.4.05

پوتين و عباس ملاقات کردند


ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه، برای ملاقات و مذاکره با محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی، وارد شهر رام الله، در کرانه باختری رود اردن شده است.



پوتين و عباس ملاقات کردند


ديدار از کرانه باختری بخشی از سفر آقای پوتين به خاورميانه است که در جريان آن، وی تاکنون از مصر و اسرائيل ديدن کرده و ضمن ملاقات با رهبران اين دو کشور، علاقه روسيه به تلاش برای پيشبرد روند صلح خاورميانه را مورد تاکيد قرار داده است.

پس از ورود به رام الله، رييس جمهوری روسيه بر مزار ياسر عرفات، رهبر سابق فلسطينيان، حاضر شد و با قرار دادن تاج گل نسبت به وی ادای احترام کرد. روسيه همراه با آمريکا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل از طرح آمريکا - موسوم به نقشه صلح خاورميانه - برای حل اختلاف بين اسرائيل و فلسطينيان و ايجاد يک کشور مستقل فلسطينی در کنار اسرائيل حمايت می کند.

انتظار می رود چگونگی پيشرفت روند صلح و حمايت روسيه از تشکيلات خودگردان فلسطينی محور اصلی مذاکرات آقايان پوتين و عباس را تشکيل دهد. مذاکرات ولاديمير پوتين با مقامات دولت اسرائيل با اختلاف نظر در مورد همکاری هسته ای روسيه و ايران و تصميم دولت روسيه به فروش موشک های ضد هوايی به سوريه همراه بود. مقامات اسرائيل از پيشنهاد آقای پوتين برای برگزاری يک اجلاس بين المللی برای صلح خاورميانه استقبال نکردند.

اين نخستين سفر آقای پوتين به خاورميانه است و برخی ناظران هدف از اين سفر را تلاش برای احيای نقشی موثرتر برای روسيه در اين منطقه و ارايه تصويری از خود به عنوان يک شخصيت فعال در صحنه سياست بين الملل توصيف کرده اند.ن




RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  16:57


Comments: Post a Comment