"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

28.4.05

اعضای دولت انتقالی عراق انتخاب شدند


ابراهيم جعفری، نخست وزير انتقالی عراق، فهرست اعضای منتخب برای تشکيل دولت خود را به رئيس جمهور اين کشور و معاونان او تسليم کرد.


ابراهيم جعفری


آقای جعفری اين فهرست را در اختيار رسانه ها قرار نداده اما اخباری منتشر شده است حاکی از اينکه چند وزارتخانه مهم به عربهای سنی مذهب عراق داده شده که در انتخابات اين شرکت در سطح پايينی مشارکت داشتند. ابراهيم جعفری شيعه مذهب و از حزب اسلامگرای الدعوه است اما انتظار می رود در دولت خود به همه مذاهب و قوميتهای عراق سهم داده باشد.

در صورتی که رئيس جمهور انتقالی عراق و معاونانش با فهرست وزيران منتخب آقای جعفری موافقت کنند، دولت انتقالی عراق رسماً برای اخذ رأی اعتماد به مجمع ملی معرفی خواهد شد. پيش بينی می شود اين مجمع برای رأی دادن به دولت ابراهيم جعفری فردا (پنجشنبه 28 آوريل) تشکيل جلسه دهد. دولت انتقالی عراق در واقع سه ماه پس از آغاز به کار مجمع ملی به نمايندگان اين مجمع معرفی می شود.

نخستين نماينده مقتول

ابراهيم جعفری در همان روزی وزيران منتخب خود را به رئيس جمهور معرفی کرده که لميعه عبدخدوری، يکی از نمايندگان زنان مجمع ملی عراق در خانه خود در بغداد هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. خانم خدوری يکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری اياد علاوی، نخست وزير پيشين عراق بود. با اينکه شورشيان همه افرادی را که در انتخابات عراق نامزد شده بودند تهديد به مرگ کرده بودند، اما او نخستين عضو مجلس قانونگذاری جديد عراق است که کشته می شود. آن گونه که پليس عراق اعلام کرده، خانم خدوری پس از بازگشت از جلسه مجمع ملی، هنگامی که در خانه خود را باز کرد با گروهی از افراد مسلح روبرو شد که به او شليک کردند.

هفته گذشته اياد علاوی نيز از سوء قصد به جان خود که به شکل بمبگذاری انتحاری انجام شده بود جان سالم به در برد.ن


RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  10:00


Comments: Post a Comment