"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

29.4.05

درخواست از ملکه هلند برای عفو پناهجويان اخراجی


دويست هزار تن از مردم هلند، از جمله شخصيتهای ادبی و هنری با امضا درخواستی از ملکه هلند خواسته اند تا 26 هزار پناهجويی را که در آستانه اخراج قرار دارند با تکيه بر اختيارات سلطنتی مورد عفو قرار دهد.


پناهجويان در هلند


امضاکنندگان اين نامه، تقاضای خود را به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد به سلطنت رسيدن ملکه هلند که قرار است اواخر هفته جاری جشن گرفته شود، به دولت و پارلمان اين کشور تسليم کرده اند. در اين درخواست، نوشته شده است که بسياری از پناهجويان که از مليت های مختلف منجمله ايرانی، افغانی، چچنی و سوماليايی هستند بواسطه جنگ داخلی و يا "رژيم های استبدادگر" درکشورهايشان مجبور به ترک وطن خود و پناه جستن درهلند شده اند و به اين موضوع اشاره شده است که اکثر پناهجويان بيش از پنج سال و بعضی ديگر مدت ۸ تا ۱۰ سال است که درهلند درانتظار روشن شدن نتيجه تقاضای پناهندگی خود بسر می برده اند و اکنون دروضعيت دشواری زندگی می کنند.

از ماه فوريه سال ۲۰۰۴ که پارلمان هلند با اخراج پناهجويانی که تقاضايشان رد شده است، موافقت کرد تاکنون بيش از ۲۰۰۰ نفر از آنان اين کشور را ترک کرده اند و برخی ديگر به طور پنهانی زندگی می کنند. شورای پناهندگان هلند که از امضا کنندگان اين درخواست نامه است می گويد که پناهجويان با آينده نامعلومی روبرو هستند وهرچه بلاتکليفی آنان بيشتر به طول انجامد شرايط زندگی انان غيرانسانی تر می شود. يک سخنگوی دولت هلند اذعان داشت که پناهجويان با مشکلات زيادی روبرو هستند اما به کلی منکر رفتار غير انسانی با آنان شد و گفت که تنها کسانی که پرونده هايشان بسته شده است و از نظرقانونی اجازه ماندن درهلند را ندارند از اين کشور اخراج شده اند.ن


RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  01:21


Comments: Post a Comment