"هم وطن ای مهربون، منو از خودت بدون..."

به سایت خبری رستاخیز خوش آمدید

28.4.05

گزارش سالانه ‪ وزارت خارجه آمريكا : ايران همچنان فعال‌ترين كشور حامي تروريسم در سال 2004

خانم رایس، وزیر امور خارجه امریکا

وزارت خارجه ايالات متحده آمريكا نام جمهوري اسلامي ايران را براي چندمين بار متوالي در فهرست كشورهاي حامي تروريسم قرار داد.

گزارش سالانه 137 صفحه ای وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم در جهان طی سال 2004 میلادی از شش کشور ایران، سوریه، لیبی، کره شمالی، لبنان و کوبا همچون سالهای گذشته به عنوان کشورهای حامی تروریسم یاد کرده است.

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد ادعا کرده است: ایران همچنان فعالترین کشور حامی تروریسم در سال 2004 باقی ماند. وزارت خارجه آمریکا در این گزارش ادعا کرده است که ایران از اجرای عدالت در مورد آن دسته از اعضای ارشد القاعده که آنها را در سال 2003 بازداشت کرد جلوگیری می کند. وزارت خارجه در امور ضد تروریسم روز چهارشنبه در نشست خبری در واشنگتن با تکرار پخش مربوط القاعده در گزارش سالانه گفت: شخصا اضافه می کنم که اعضای القاعده در طراحی و برنامه ریزی حملات بیست شهریور 1380 دست داشتند و اعضای ارشد آن شخصا در طراحی این حملات دخالت داشتند.

وي مدعي شد :" ايران و سوريه به دليل نقش مستقيم، علني و برجسته در حمايت از حزب‌الله و گروه‌هاي تروريستي فلسطيني و اقدامات غير مساعد در عراق از كشورهاي بسيار نگران گننده هستند."

او ادعا كرد: "كوبا، كره‌شمالي ، سوريه و به ويژه ايران همچنان از تروريسم به عنوان ابزار سياست ملي استفاده مي‌كنند."

وي در عين حال درباره دو كشور ليبي و سودان اظهار داشت : " هرچند آنها در فهرست كشورهاي حامي تروريسم قرار دارند ولي در جنگ عليه تروريسم گام‌هاي چشمگيري برداشته‌اند."

در گزارش وزارت خارجه آمريكا چهل سازمان و گروه خارجي نيز در فهرست سازمان‌هاي تروريستي خارجي قرار گرفته‌اند. نام مجاهدين در اين فهرست ديده مي‌شود. نام گروه‌هاي شناخته شده وابسته به مجاهدين مانند ارتش آزاديبخش ايران ، شوراي مقاومت ملي ، شوراي مقاومت ملي ايران و انجمن دانشجويان مسلمان ايراني نيز به عنوان نام‌هائي مستعار براي اين گروه ذكر شده است. ن

RASTAXIZ - Latest Iran and World News

Afshin Irani  ||  08:58


Comments: Post a Comment